خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

ایران از تلاش ونزوئلا برای بهبود بازار نفت حمایت می‌کند

وزیر نفت گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در بخش نفت همواره به یکدیگر نزدیک بوده است.

وزیر نفت گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در بخش نفت همواره به یکدیگر نزدیک بوده است.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه پس از دیدار و گفتگو با الوجیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا با اشاره به این که جلسه خوبی با وزیر نفت ونزوئلا برگزار شده است، درباره مهمترین محور این دیدار تصریح کرد: تهران و کاراکاس همواره در بخش نفت نزدیک ترین مواضع را داشته اند.

وی با بیان این که ایران و ونزوئلا در موضوع بازارهای جهانی نفت خام روابط راهبردی دارند، افزود: ایران از تلاش ونزوئلا برای بهبود بازار نفت و ثبات آن حمایت می کند.

زنگنه  با بیان این که وزیر نفت ونزوئلا پس از تهران به قطر و عربستان سفر می کند، گفت: در این دیدار افزون بر تبادل نظر درباره مسائل مربوط به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بازارهای جهانی نفت خام و همکارهای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک درباره روابط دو جانبه تهران-کاراکاس پس از لغو تحریمها مذاکرات خوبی انجام شد.

در همین حال وزیر نفت ونزوئلا از موافقت ٦ کشور تولید کننده با برگزاری یک نشست فوق العاده میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک خبرداد و گفت: ایران، عراق، عمان، روسیه و برخی دیگر با برگزاری این نشست موافقت کرده اند.

وزیر نفت ونزوئلا، یکی از کشورهای عضو اوپک که به شدت از افت قیمتهای نفت خام آسیب دیده است، سفری دوره ای خود را به کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از دوشنبه آغاز کرده است، وی نخست راهی مسکو شد تا در آن جا با وزیر انرژی روسیه و ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت دیدار و گفتگو کند.

دل پینو پس از تهران راهی دوحه می شود و سپس برای مذاکره با مقامهای نفتی عربستان به ریاض می رود.

 

کد خبر : ۳۴۴۱۱۶