خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شرکت ملی گاز درباره پرونده شکایت گازی ترکیه علیه ایران

پرونده داوری مربوط به اختلاف درقیمت گاز صادراتی با شرکت بوتاش ترکیه در حال حاضر در دیوان داوری بین المللی در دست بررسی و رسیدگی بوسیله هیات داوری بوده و این هیات هنوز هیچگونه رای نهایی در خصوص اختلاف مورد بحث صادر ننموده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز روز سه شنبه( 14 بهمن ماه)طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران درباره شکایت گازی ترکیه علیه ایران اعلام کرده بود که در دادگاهی که به این منظور برگذار شده است به دلیل آنچه شرکت بوتاش ترکیه گرانفروشی گاز عنوان کرده بود کشور ما ملزم به پرداخت جریمه شده است، بر همین اساس شرکت ملی گاز ایران اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

"بدین وسیله به اطلاع می رساند پرونده داوری مربوط به اختلاف درقیمت گاز صادراتی با شرکت بوتاش ترکیه در حال حاضر در دیوان داوری بین المللی در دست بررسی و رسیدگی بوسیله هیات داوری بوده و این هیات هنوز هیچگونه رای نهایی در خصوص اختلاف مورد بحث صادر ننموده است.

لذا موارد اعلام شده اخیر در خبرگزاری ها و رسانه های داخل کشور بیان کننده تصمیم نهایی و لازم الاجرای دیوان داوری نبوده و این شرکت همچنان منتظر اعلام رای نهایی دیوان در این خصوص می باشد که پس از صدور آن، اطلاع رسانی مناسب بعمل خواهد آمد.

بدیهی است موضع شرکت ملی گاز ایران همچنانکه در پرونده نیز اظهار گردیده بر منصفانه و منطقی بودن قیمت فعلی گاز صادراتی استوار بوده و تغییری در موضع این شرکت ایجاد نگردیده است، کما اینکه در پرونده دعوای شرکت بوتاش علیه شرکت ملی گاز ایران درخصوص کاهش قیمت گاز ، شرکت ملی گاز ایران موفق به رد ادعای شرکت بوتاش بطور صد در صد گردید."

 

کد خبر : ۳۴۴۱۱۵