خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر نیرو با معاون وزیر بخش‌های راهبردی اکوادور مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران برای اجرای طرح‌های برق‌آبی در اکوادور

وزیر نیرو در دیدار با معاون وزیر بخش های راهبردی جمهوری اکوادور برای احداث طرح‌های برق‌آبی در این کشور اعلام آمادگی کرد.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو در دیدار با " آنجلینا تورال" معاون وزیر بخش‌های راهبردی جمهوری اکوادور در ساختمان ستادی وزارت نیرو با بیان این مطلب گفت: آمادگی داریم تا روابط اقتصادی خود را با جمهوری اکوادور گسترش دهیم.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون 12 هزار مگاوات نیروگاه‌های برق‌آبی فعال در کشور داریم که اکثر آنها توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده است، ادامه داد: ظرفیت خوبی از نظر اجرای نیروگاه‌های برقابی در جمهوری اسلامی وجود دارد.

چیت‌چیان با بیان اینکه این نیروگاه‌ها در مقیاس‌های مختلف از نیروگاه‌های کوچک تا بزرگ در جمهوری اسلامی در حال فعالیت هستند، افزود: شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت آب و نیروی ایران آمادگی دارند تا در زمینه ساخت سد و احداث نیروگاه‌های برق‌آبی با جمهوری اکووادور همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانی آمادگی دارند تا پروژه‌های برق‌آبی اکوادور را با استاندارد بالایی احداث نمایند، به‌معاون وزیر بخش‌های راهبردی جمهوری اکوادور پیشنهاد کرد در زمان برگزاری کمیسیون مشترک سوم که در آینده در تهران برگزار می‌شود، مذاکرات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

خانم " آنجلینا تورال" معاون وزیر بخش های راهبردی جمهوری اکوادور نیز با بیان اینکه برای ما افتخاری است تا روابط خود را با جمهوری اسلامی توسعه دهیم، اظهار داشت: روابط جمهوری اکوادور با جمهوری اسلامی همواره بر اساس احترام متقابل بوده و همیشه یکی از اهداف رئیس جمهور اکوادور تقویت روابط با ایران و سپردن پروژه های این کشور به متخصصان ایرانی است.

وی با بیان اینکه از سال 2007 دولت اکوادور سرمایه‌گذاری عظیمی در ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی به ارزش 6 میلیارد دلار در این کشور را آغاز کرده است، افزود: در ابتدا 43 درصد برق اکوادور از نیروگاه‌های برقابی تامین می شد و امسال تصمیم داریم تا 90 درصد برق کشورمان را از نیروگاه‌های برقابی تامین کنیم.

معاون وزیر بخش های راهبردی اکوادور با بیان اینکه 80 درصد خاک این کشور هنوز اکتشاف نشده و علاقمند هستیم تا در زمینه انرژی فعالیت‌های خود را به ارزش 5 میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش دهیم، گفت: 15 نیروگاه در این کشور در دست ساخت است که تمایل داریم شرکت‌های ایرانی در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

 

کد خبر : ۳۴۳۸۵۸