خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور:

کارهای بسیار مهمی برای ساماندهی حساب های دولتی در وزارت اقتصاد انجام شده است

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور کارهای انجام شده در ارتباط با ساماندهی حساب های دولتی از سوی این وزارتخانه را بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، سید رحمت الله اکرمی طی سخنانی در "هشتمین جلسه هم اندیشی ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی مرکز" اظهار داشت: در ارتباط با بحث ساماندهی حساب های دولتی کارهای بسیار خوبی در وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری ذیحسابان دستگاه های اجرایی، همکاران دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی انجام شد و برخی دیگر نیز در دست اجرا است.

 وی با بیان اینکه دو پروژه مهم پیاده سازی خزانه داری الکترونیک و مولد سازی دارایی های دولت در میان هشت پروژه کلیدی تعریف شده برای وزارت اقتصاد، کاملا در راستای ارتقاء سلامت اداری و اصلاح نظام مالی دولت قرار دارد، اظهار داشت: وزارت اقتصاد در چارچوب برنامه راهبردی خود، برای هر سه ماه یک برنامه مشخص دارد و می داند باید چه کاری انجام دهد و مرکز نوسازی و تحول اداری این وزارتخانه نیز، هر سه ماه یک بار، اقدامات انجام شده را ارزیابی، پایش و رصد کرده و در شورای معاونین طرح می کند.

 اکرمی در ارتباط با پروژه خزانه داری الکترونیک نیز گفت: این پروژه، همه امور، از دریافت و پرداخت پول به خزانه تا گزارشگری مالی را در بر می گیرد.

 وی با تاکید بر اهمیت بالای اصلاح نظام مالی در کشور، اظهار داشت: وزارت اقتصاد جایگاه ویژه ای در نظام مالی کشور و ارتقای نظام سلامت اداری و مالی دارد.

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور خطاب به ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی، جایگاه ایشان را به عنوان نمایندگان وزارت اقتصاد، در اصلاح نظام اداری و مالی بسیار مهم خواند و گفت: کارهایی که در این مدت با همکاری دیوان محاسبات ساماندهی کرده ایم، تاثیرات بسیار مهمی در ارتقاء سلامت نظام اداری و تسهیل انجام امور خواهد داشت.

کد خبر : ۳۴۳۷۴۵