خبرگزاری کار ایران

مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

امروز کارگزاران، بانک‌های ایرانی را انتخاب می کنند / کارکنان بانک‌ها با نظام بانکی بین‌المللی بیگانه‌اند

نظام بانکی ما با نظام بانکی بین المللی فاصله زیادی دارد که البته این فاصله به لحاظ تحریم ها افزوده هم شد .

حیدر مستخدمین حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی نظام بانکی کشور اظهار داشت: نظام بانکی ما با نظام بانکی بین‌المللی فاصله زیادی دارد که البته این فاصله به لحاظ تحریم ها اضافه هم شد .

وی افزود: در حال حاضر کارکنان بانک‌های ما با نظام بانک‌های بین‌المللی بسیار بیگانه شده اند و 12 سال است که گشایش اعتباری انجام نشده، آموزشی هم نبوده و فاصله بسیار زیاد شده است.

مستخدمین حسینی تصریح کرد: در این مدت که ما تحریم بودیم  نظام بانکداری بین‌المللی تحولات زیادی داشته و بانک‌های ما امروز برای برقراری ارتباط بانکداری بین‌المللی یکی دو دهه عقب هستند.

وی با اشاره به قوانین پولشویی و تروریستی و تعیین کارگزاری‌ها گفت: بر روی برخی از قوانین باید کار بیشتری صورت گیرد، در یک دهه گذشته بانک های داخلی ما خودشان کارگزاری ها انتخاب می‌کردند اما امروز برعکس شده و کارگزاران هستند که بانک‌های خود را در ایران انتخاب می کند اما قبل از تحریم ها بانک های داخل خود کارگزاران را انتخاب می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید به کمک فرایند وجوه در بانک‌های مختلف و کشورهای گوناگون سپرده گذاری کند گفت: از روی میزان سپرده‌ها می‌توان خطوط اعتباری برای فعالین اقتصادی در خصوص واردات و زمینه های صادراتی گرفت امروز منابع کشور ذخیره کمی دارند و برای آغاز مجدد، این موضوع کمی زمان بر است.

کد خبر : ۳۴۳۷۲۸