خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

قراردادهایی که طرف اروپایی حاضر به قبول شرایط ما نشد، به امضا نرسید

ما در این سال‌ها تجربه‌های زیادی آموختیم که امروز از آن استفاده کردیم به همین جهت در تمام قراردادهایی که دولت و بخش خصوصی در این ایتالیا و فرانسه امضاء کردند، ما تمام مسایل لازم را لحاظ کردیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارنظرهایی مبنی بر واردات اجناس اروپایی در قراردادهای اقتصادی در ایتالیا و فرانسه، گفت: ما در شرایطی قراردادهای خود را با فرانسه و ایتالیا امضا کرده ایم که یک دوره 10 ساله سختی را گذراندیم و برای آن هزینه‌های زیادی پرداخت کردیم.

وی افزود:  ما در این سال‌ها تجربه‌های زیادی آموختیم که امروز از آن استفاده کردیم به همین جهت در تمام قراردادهایی که دولت و بخش خصوصی در این ایتالیا و فرانسه امضاء کردند، ما تمام مسایل لازم را لحاظ کردیم.

وی ادامه داد: ما برخی از قراردادها را در تهران آماده کرده بودیم اما به لحاظ اینکه طرف اروپایی حاضر به قبول شرایط ما نشد آن قراردادها به امضا نرسید. ضمن آنکه در تمام قراردادها ICC ( اتاق بازرگانی بین المللی ) به عنوان حکم تعیین شده تا در صورت بروز اختلاف به آن مراجعه شود.

از سوی دیگر ما از لحاظ اقتصادی دیگر قدرت قبلی و درآمد نفتی گذشته را نداریم و نمی‌توانیم وارد کننده باشیم پس مجبور هستیم، چه دولت چه بخش خصوصی به برنامه‌ها و طرح‌هایی اهمیت دهد که اشتغال محور و ثبات مالی داشته باشد.

وی با اشاره به سفر رییس پارلمان اروپا به ایران گفت: ایشان وقتی به ایران آمدند مستقیم از فرودگاه به اتاق بازرگانی آمد و در ملاقات خصوصی که با هم داشتیم این نکته را بیان کردند که از 120 هیات تجاری که به تهران سفر کرده همگی در یک نظر متفق القول بودند که ایران محل فروش کالا نیست فقط محل عرضه تکنولوژی است.

کد خبر : ۳۴۳۳۸۸