خبرگزاری کار ایران

جزئیات سند همکاری آبفای استان تهران با شرکت فرانسوی سوئز

جزئیات سند همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با شرکت فرانسوی سوئز در زمینه مدیریت هوشمند شبکه آب شهری و کاهش آب به‌حساب نیامده از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام شد.

به‌گزارش ایلنا، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به کشور فرانسه و روز ۸ بهمن ماه سند همکاری بین صنعت آب و فاضلاب ایران با شرکت سوئز به امضای "ژان لوئیز" مدیرعامل ارشد شرکت سوئز و "علیرضا دائمی" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو رسید.

امضای این سند که با حضور رئیس جمهور ایران و فرانسه و در محل کاخ الیزه انجام شد شامل اجرای پروژه مدیریت هوشمند شبکه آب در منطقه یک تهران به شکل پایلوت است که در سه مرحله و به مدت ۵ سال انجام خواهد شد و در نتیجه آب به حساب نیامده در این ناحیه با بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت با اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متری در شبکه، ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در طی انجام پروژه ظرفیت‌سازی، آموزش و انتقال دانش فنی صورت خواهد گرفت و هزینه پروژه عمدتاً توسط فاینانس طرف فرانسوی تأمین و با درآمد ناشی از اجرای پروژه بازپرداخت خواهد شد که برآورد انجام پروژه حدود ۸۰ میلیون یورو توسط سوئز اعلام شده است.

بخش اصلی از اجرای پروژه توسط شرکت‌های ایرانی انجام و عمدتاً طراحی، نظارت و آموزش به‌عهده سوئز است.

با توجه به این سند همکاری در ادامه آغاز همکاری با گروه بین‌المللی سوئز در خصوص مدیریت هوشمند شبکه آب شهری و کاهش آب به‌حساب نیامده که از تاریخ 29 شهریورماه با حضور ۴ کارشناس آن شرکت در وزارت نیرو آغاز و در ادامه با ملاقات‌ها و بازدیدهای متعدد با شرکت آب وفاضلاب کشور منجر به امضا دوموافقت‌نامه با مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مهندس پرورش مدیرعامل شرکت آبفای تهران شد مقرر شد که موافقتنامه کلی همکاری‌ها با مدیرعامل آن گروه شرکت‌ها برای ظرفیت‌سازی، انتقال دانش فنی و آموزش همکاران آبفای کشور صورت گیرد.

 

کد خبر : ۳۴۳۱۵۰