خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد:

احتمال تبدیل شدن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سهامی عام تا پایان سال

بانک قرض‌الحسنه ایرانیان در سال 86 تاسیس شد و هم اکنون با 528 شعبه فعالیت می‌کند که 10 بانک عمده کشور سهامداران اصلی این بانک هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دولتی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری که به مناسبت دهه  فجر در محل وزارت اقتصاد برگزار شد با اشاره به تعداد شعب این بانک گفت: بانک قرض‌الحسنه ایرانیان در سال 86 تاسیس شد و هم اکنون با 528 شعبه فعالیت می‌کند که 10 بانک عمده کشور سهامداران اصلی این بانک هستند.

وی افزود: منابع مالی این بانک در سال 93به 35هزار میلیا رد ریال رسید که حدود 23 درصد رشد منابع داشتیم. همچنین 49 درصد رشد تسهیلات را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: البته در برخی از استان‌ها میزان مصارف‌مان بیشتر از منابع‌مان بوده است. اما رشد متوازن منابع و مصارف بانک با ثابت ماندن نیروها منجر به افزایش کارایی شد.

وی با اشاره به مطالبات این بانک گفت: 75 درصد از مطالبات ما از سر رسید  گذشته است.

دولتی درباره به طرح رویش باور گفت: کسانی که علاقه مند به افتتاح کردن حساب هستند می‌توانند از این حساب‌ها استفاده کرده و برای تامین جهیزیه بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه این بانک هم اکنون سهامی خاص است گفت: در صددیم تا پایان سال بانک قرض الحسنه مهر ایران را به سهامی عام تبدیل کنیم.

وی همچنین گفت: ما مجوز فعالیت‌های ارزی نیز داریم که پس از اعلام بانک مرکزی بتوانیم با بانک‌های اسلامی ارتباط برقرار کنیم که در این راستا کشور تاجیکستان نیز برای گسترش همکاری ها اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: سرمایه این بانک هم اکنون 15هزار میلیارد ریال است که صددرصد منابع به صورت تسهیلات ارائه می‌شود.

وی گفت: تاکنون میزان تسهیلات ارائه شده برای وام ازدواج 26 هزار و 675 فقره بوده است و ما موفق شدیم تا دی ماه 93 همه را پرداخت کنیم و تعدادی از وام‌های سال 94 پرداخت شده است.

کد خبر : ۳۴۲۸۶۹