خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران خبر داد ؛

کاهش ۲.۶ درصدی شاخص تورم تولید در بخش معدن

مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در فصل پائیز امسال را با ۲.۶ درصد کاهش نسبت به فصل قبل عدد ۱۹۹.۴ اعلام کرد.

به گزارش ایلنا ؛ شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن پاییز 1394 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته ، نشان می دهد شاخص مزبور نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه تولید کننده کل بخش معدن ) 13.5 درصد کاهش یافت.

بنابراین گزارش ، درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل پائیز سال 1394نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولید کننده کل بخش معدن)6.9 درصد است.

همچنین کاهش 2.6 درصدی شاخص قیمت بخش معدن در فصل مورد بررسی ناشی از کاهش قیمت بخش استخراج کانه های فلزی است.

شاخص قیمت در بخش 'استخراج کانه های فلزی' با 3.7 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد196.7 رسید و این کاهش بیشترتحت تاثیر کاهش 22.1درصدی فعالیت استخراج سنگ مس به وجود آمد.

شاخص قیمت در فصل پائیز 1394در فعالیت استخراج سنگ مس به رقم67 رسید و به این ترتیب نسبت به فصل قبل22.1 درصد کاهش دارد و افت بوجود آمده ناشی ازکاهش قیمت ماده معدنی و کنسانتره مس است.

همچنین در فعالیت استخراج سنگ آهن، شاخص قیمت در فصل پائیز 1394 به رقم271.6 رسید که به این ترتیب نسبت به فصل قبل (تابستان ) به میزان 0.9 درصد کاهش نشان داده و افت مزبور ناشی از کاهش قیمت کنسانتره آهن است .

 

کد خبر : ۳۴۱۵۳۲