خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر:

تحریم‌های سوختی در سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه‌های اروپایی لغو شد/ زیان 17 هزار دلاری بابت پرواز اروپا در شرایط تحریم

مدیرعامل ایران ایر از لغو تحریم‌های سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های ایران در فرودگاه‌های جهان خبر داد و گفت: برای برقراری پرواز ایران و امریکا تابع مذاکرات سازمان هواپیمایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم‌های سوخت‌رسانی به ایران‌ایر در فرودگاه‌های خارجی اروپایی لغو شده‌اند گفت: از روز گذشته با کمپانی‌های سوخت‌رسانی مختلفی تماس برقرار شد و قرارداد سوخت‌رسانی به ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های مختلف جهان امضا کردیم.

وی با بیان اینکه پس از عقد قرارداد با شرکت‌ توتال تحریم سوخت رسانی به ایران ایر در فرودگاه فرانسه لغو شد گفت: از روز گذشته تحریم سوخت‌رسانی در فرودگاه لندن، آمستردام، هامبورگ و وین لغو شده و مذاکرات با فرودگاه‌های دیگر برای لغو تحریم‌های سوخت‌رسانی ادامه دارد.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به محل تامین مالی خرید 114 فروند هواپیمای جدید به ایرباس گفت: بخشی از این منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی و بخش دیگر از طریق فایناس تامین می‌شود.

پرورش ادامه داد: موضوع خرید هواپیما با کمپانی‌های دیگر ادامه دارد و از سال‌های گذشته چندین شرکت هواپیماساز برای فروش هواپیما وارد مذاکره با ایران شده‌اند و ادامه مذاکرات منوط به لغو تحریم‌ها بود که با اجرایی شدن برجام مذاکرات برای خرید هواپیما در حال انجام است.

پرورش با اشاره به زمان ورود هواپیمای جدید ایرباس اظهار کرد: اولین هواپیماها پس از تنظیم قرارداد وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شود و جدول زمانبندی ورود هواپیماها پس از تنظیم قرارداد اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به زیان تحریم‌های سوختی گفت: پس از تحریم‌های سوختی بابت برقراری هر پرواز به اروپا چیزی حدود 15 تا 17 هزار دلار هزینه اضافه پرداخت می‌کردیم اما در این شرایط هم پرواز به اروپا را متوقف نکردیم.

مدیرعامل ایران ایر درباره برقراری پرواز ایران و امریکا گفت: برای برقراری پرواز ایران و امریکا تابع قرارداد و مذاکرات هواپیمایی کشور هستیم و ایران ایر قبل از انقلاب با هواپیمای 747 روزانه به نیویورک پرواز داشت.

وی همچنین گفت: با ورود هواپیماهای جدید بطور قطع پروازهای بین‌المللی هم افزایش خواهد داشت.

کد خبر : ۳۴۰۸۶۶