خبرگزاری کار ایران

لغو پرواز اصفهان - عسلویه به دلیل بدهی ایرلاین به فرودگاه؛

فرودگاه اصفهان: هواپیما را بابت بدهی توقیف می‌کنیم

فرودگاه اصفهان پرواز اصفهان- عسلویه زاگرس ایر را به دلیل بدهی این شرکت لغو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرودگاه اصفهان پرواز ساعت 11 صبح امروز زاگرس ایر به عسلویه را به دلیل بدهی این شرکت لغو کرد و یکی از پرسنل فرودگاه اعلام کرده که طبق قانون می تواند هواپیما را بابت بدهی توقیف کند.

یکی از مسافران این پرواز به ایلنا گفت: بابت بدهی هواپیمایی زاگرس به فرودگاه اصفهان پس از 4 ساعت تاخیر اعلام کردند که پرواز اصفهان- عسلویه لغو شده است و پرسنل این فرودگاه هم به مسئولان زاگرس ایر اعلام کردند که می توانیم هواپیما را بابت مبلغ بدهی توقیف کنیم.

هوشنگ صدیق، مدیرعامل زاگرس ایر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار کرد: به طور کلی، فرودگاه اجازه توقیف هواپیما بابت بدهی را ندارد و عدد بدهی زاگرس به این فرودگاه رقم قابل توجهی نیست.

وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان اجازه برقراری پروازاصفهان به عسلویه را نداد، گفت: پس از 4 ساعت تاخیر و زمانی که مسافران از این پرواز منصرف شده بودند و با پرداخت 150 میلیون تومان از مبلغ بدهی، مجوز این پرواز صادر شد اما دیگر مسافری نبود که سوار هواپیما شود.

مدیرعامل زاگرس ایر با تاکید بر اینکه رقم بدهی های ما به شرکت فرودگاه ها نسبت به سایر ایرلاین ها بسیار ناچیز است، ادامه داد: زاگرس ایر روزانه چیزی حدود 10 هزار نفر را جابه جا می‌کند و تقریبا بین 70 الی 80 پرواز روزانه در سطح کشور توسط این ایرلاین انجام می شود، از سوی دیگر بدهی این ایرلاین به شرکت فرودگاه رقمی نیست که دست به لغو پروازها برای وصول مطالبات می زنند.

صدیق افزود: 150 میلیون از بدهی زاگرس ایر به فرودگاه اصفهان پرداخت شد و 150 میلیون تومان دیگر هم هفته آینده پرداخت می شود.

وی گفت: مقصد هواپیمای اصفهان – عسلویه پس از عسلویه، شیراز و بعد از آن تهران بود که با تاخیر 4 ساعته، این تاخیر به تمام پروازهای بعدی منتقل شد و هواپیما بدون مسافر فرودگاه اصفهان را ترک کرد.           

 

کد خبر : ۳۴۰۰۱۲