خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

خرید لیزینگی 500 واگن باری از روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید لیزینگی 500 واگن باری توسط یک شرکت بخش خصوصی از روسیه با همکاری یک شرکت داخلی خبر داد.

محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه یکی از شرکت های متعلق به بخش خصوصی خرید 500 واگن باری به صورت اقساط و لیزینگ را کلید زده است، گفت: این میزان واگن قرار است از روسیه با مشارکت یک تولید کننده داخلی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه البته هنوز در بخش مسافری قرارداد لیزینگ عملیاتی نشده است، ادامه داد: اگر در ساخت خطوط راه اهن پیشرفت قابل قبولی داشته باشیم، با کمبود ناوگان مواجه خواهیم شد و شرکت ها باید به دنبال تامین ناوگان از روش های مختلف خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مناسب‌ترین راه تامین ناوگان مورد نیاز لیزینگ است، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام شرکت‌ها به روش‌های مختلف تامین ناوگان دسترسی پیدا خواهند کرد.

پورسید آقایی با بیان اینکه مذاکرات برای ورود واگن های مسافری از طریق لیزینگ شروع شده است، گفت: هر چند مذاکرات با چند شرکت خارجی را شروع کرده ایم اما هنوز هیچ قراردادی منعقد نشده است و البته تولید داخل در اولویت قرار دارد. از ظرفیت تولید داخل استفاده خواهیم کرد و تقاضای مازاد را از خارج و از طریق لیزینگ تامین می کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در این روش شرکت‌ها پول نقد کمتری برای خرید واگن های مورد نیاز و جدید هزینه خواهند کرد اما خرید لیزنگی هم چند پیش شرط بسیار مهم دارد که یکی از آنها وجود بیمه کننده های بین المللی است.

وی ادامه داد: مالک واگن و لیزینگ کننده برای فروش واگن ها نیاز به تضمین و بیمه دارند که با ورود به فضای پس از برجام و لغو تحریم ها این مشکل هم برطرف خواهد شد و می توانیم از بیمه کننده‌های خارجی برای بحث تضمین بازپرداخت اقساط استفاده کنیم.               

کد خبر : ۳۳۹۸۴۶