خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه:

همکاری ما با ایرانی‌ها طولانی مدت خواهد بود

وزیر کشاورزی روسیه میزان واردات سبزی به روسیه را یک و نیم میلیون تن اعلام کرد که نصف این میزان از ترکیه تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعدازظهر امروز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و الکساندر نیکولاویچ پوکاسو وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه با یکدیگر دیدارکردند.

در این دیدار، وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه بیان داشت: ایران و روسیه از لحاظ اقتصادی فضای یکسانی دارند که متاسفانه در گذشته روسیه قدر بازار ایران را به  خوبی ندانست که از مهم‌ترین دلیل آن شرایط گذشته بوده است.

وی افزود: به عنوان کسی که در ارگان دولتی در کشور روسیه مشغول به کار است به ایران نیامده‌ام بلکه به عنوان یک فرد تجاری به ایران سفر کرده ام و قاعده تجارت این گونه است که هر چه قدر زمان تبادلات تجاری طولانی مدت شود آن تجارت پرسود تر است و امیدوارم برای تجار ایرانی هم همین طور باشد. البته مطمئن هستیم که همکاری ما با طرف ایرانی، طولانی مدت خواهد بود .

وزیر کشاورزی روسیه در پاسخ به این سوال که آیا تمایل کشور روسیه برای برقراری ارتباطات با ایران به خصوص ارتباطات تجاری نشات گرفته از شرایطی است که با کشور ترکیه ایجاد شده؟ ، بیان داشت: سوال شما مهم است اما دوستان هیچ وقت همدیگر را عوض و به یکدیگر خیانت نمی‌کنند.

وزیرکشاورزی روسیه با اشاره به اینکه ترکیه زیرساخت‌های خوبی از جمله سیستم مالیاتی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه دارد، تاکید کرد: نصف مصرف داخلی سبزی روسیه از ترکیه وارد می‌شد و یکی از مهم‌ترین دلایل این کار، زیرساخت‌های مناسب این کشور برای صادرات به روسیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایران هم از پتانسیل خوبی برای صادرات به روسیه برخوردار است بیان داشت: ایران با افزایش دو برابری تولید سبزی می تواند صادرات در این زمینه به روسیه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور کشور روسیه توجه خاصی به پتانسیل های همکاری با ایران دارد تاکید کرد: رییس جمهور کشورمان به همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف توجه خاصی دارد و امیدوارم همکاری ایران با روسیه فقط محدود به حوزه تجارت نباشد. البته ما بازار ایران و پتانسیل‌های این کشور را به خوبی می‌شناسیم و امیدواریم سرمایه گذاری مشترک با ایران فراهم شود .

وزیر کشاورزی روسیه در پایان تاکید کرد: ما آمادگی همکاری برای سال‌های طولانی با ایران را داریم و نمی دانم تجارت به نفع کدام یک از دو کشور تمام می شود اما امیدوارم در این تجارت روسیه بازنده نباشد.

کد خبر : ۳۳۹۷۳۱