خبرگزاری کار ایران

محسن جلال‌پور:

عزم جدی دولت برای بهبود فضای کسب و کار

نگاه جدی و عزم دولت به بهبود فضای کسب و کار و کاهش رتبه جهانی ایران تا زیر 50 تا پایان برنامه ششم توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و در این بین باید پنج نکته را رعایت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش اجرای برجام فصلی نو در اقتصاد ایران،  با اشاره به اهمیت ارتقای شاخص فضای کسب و کار، ثبات اقتصادی را لازمه حرکت در فضای پسا تحریم دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن جلال‌پور گفت: نگاه جدی و عزم دولت به بهبود فضای کسب و کار و کاهش رتبه جهانی ایران تا زیر 50 تا پایان برنامه ششم توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و در این بین باید پنج نکته را رعایت کرد.

وی افزود: ما باید دولتی کوچک‌تر و چالاک‌تر داشته باشیم و بخش خصوصی و غیر دولتی نیز بیش از این فعال شوند.

جلال‌پور استراتژی‌های اقتصادی را به عنوان دومین نکته لازم در بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: ضرورت هماهنگی تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها از دیگر خواسته‌های بخش غیر دولتی برای بهبود فضای کسب و کار است.

وی افزود: در فضای جهانی که بنگاه‌های کوچک چندان رقابتی با هم ندارند در ایران بنگاه‌های بزرگ از شرایط رقابت‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند و برای آنکه حرکت آنها در فضای غیر دولتی در اقتصاد ایران فراهم شود نیازمند اراده جدی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: وضعیت بنگاه‌های امروز به دلیل تحریم و سوء مدیریت به شدت آسیب‌پذیر شده است و این بنگاه‌ها نیازمند حمایت و توجه قواهای مختلف هستند. در غیر این صورت آنها به نابودی کشیده می‌شوند.

کد خبر : ۳۳۹۵۰۱