خبرگزاری کار ایران

در نخستین روز از لغو تحریمها و با حضور وزیر نفت انجام شد

بررسی تجهیز منابع لازم برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران

تجهیز منابع لازم برای توسعه شتابان صنعت پتروشیمی کشور در شرایط پساتحریم ظهر امروز (یکشنبه ٢٧ دیماه) با حضور وزیر نفت و همه فعالان داخلی این صنعت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نخستین روز از لغوتحریمها (یکشنبه ٢٧ دیماه)، موضوع تجهیز منابع برای توسعه صنعت پتروشیمی در حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاران بزرگ و فعالان عمده این صنعت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست گزارشی از آخرین وضع طرحهای در دست اجرا و برنامه های آتی بخش پتروشیمی کشور از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارائه شد و هر یک از سرمایه گذاران و فعالان درباره طرحهای مربوط به خود و برنامه های مجموعه های مرتبط توضیحاتی را ارائه داده و راهکارهایی که برای تجهیز سرمایه و تأمین منابع مالی این طرحها در نظر گرفته اند را تشریح کردند.

عموم فعالان برای طرحهای خود از طریق ارائه امکان برداشت محصولات طرحها به عنوان ضمانت، مشارکت در سرمایه گذاری و ارائه تضامین شرکتی، راهکارهایی را برای تأمین سرمایه مورد نیاز طرحهای خود از منابع خارجی در نظر گرفته بودند؛ همچنین برخی از طرحها از طریق فاینانس چین و صندوق توسعه تأمین سرمایه خواهد شد.

افزون بر این مشکلات و تنگناهای موجود برای تأمین سرمایه از روشهای مذکور توسط این شرکتها ارائه و روشهای حل آنها در حضور وزیر نفت مورد بررسی قرار گرفت و وزیر نفت بر اهتمام وزارت نفت بر حمایت از شتاب بخشیدن به توسعه صنعت پتروشیمی و اجرای طرحهای اولویت دار، تأکید کرد و از پیگیری رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان برای توسعه مذکور و حمایت از آنها خبر داد.

این نشست با حضور وزیر نفت، معاون وی در امور پتروشیمی، رئیس صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت، رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر، مدیرعامل و مدیران هلدینگ خلیج فارس، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران عامل سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری نفت و گاز و تأمین، پتروفرهنگ، پتروشیمی باختر، سرمایه گذاری ساتا، نفت و گاز پارسیان و انرژی سپهر در وزارت نفت برگزار شد.

کد خبر : ۳۳۸۹۶۳