خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

تقاضای شرکت‌های بین المللی برای سرمایه گذاری در بنادر ایران

سعیدنژاد گفت: تصویب این قانون سازمان بنادر را مکلف می کند که تعرفه کشتی های بزرگ را نسبت به کشتی های فیدری کاهش دهد تا هزینه واردات کالا به ایران برای شرکتهای بزرگ اقتصادی تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درهمایش شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به لغو تحریم ها گفت: با توجه به شرایط مطلوب جغرافیای ایران در منطقه، وجود امکانات و فرصتهایی که داریم باید از موقعیت های خود بالاترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها در مجلس اظهار داشت: کلیات طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها سابقا در کمیسیون عمران تصویب شده بود و امروز هم جزئیات این طرح در صحن علنی قبل از ارائه بودجه توسط رئیس جمهور به مجلس، تصویب شد.

وی با تاکید به تصویب جزئیات این طرح افزود: اساسا برای کاهش دموراژ باید بگونه برنامه ریزی کنیم که با اتکایی سرزمین های آبهای خود و امکانات موجود در بنادر کشور کالاهای ایرانی مستقیما و بدون واسطه وارد بنادرجنوبی و شمالی شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به دلیل تحریم، کالاهای ایرانی از طریق بنادر جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به ایران ترانشیب می شد که این موضوع درشان ملت ایران نبود.

سعیدنژاد ادامه داد : تصویب این قانون سازمان بنادر را مکلف می کند که تعرفه کشتی های بزرگ را نسبت به کشتی های فیدری کاهش دهد تا هزینه واردات کالا به ایران برای شرکتهای بزرگ اقتصادی تر شود.

وی با اشاره به اجلاس چهارجانبه باکو خاطر نشان کرد : در این اجلاس مقرر شد که کالاها و کانتینرها به ایران وارد و با حداقل قیمت به کشورهای حاشیه دریایی خزر حمل شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشوربا تاکید بر ارائه خدمات دهی مناسب در عرصه ترانزیت و ترانشیبب افزود: در حال حاضر با توجه به امکانات مناسب داخلی، با تقاضا مشارکت و همکاری ازسوی شرکتهای بزرگ بین المللی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور روبرو هستیم.

کد خبر : ۳۳۸۹۳۵