خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد؛

505 کد سهام‌داری خارجی تا پایان آذرماه به ثبت رسید / جلسه با مدیرعامل بورس نیویورک

سهامداران خارجی آذر ماه 42 میلیارد ریال سهم خریدند و در همین ماه اقدام به فروش 102 میلیارد ریالی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا محسنی مدیرعامل جدید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه بورس دماسنج شاخص‌های اقتصادی در کل کشور است گفت: زمانی که بخش‌های مختلف اقتصادی نتوانند در تولید و فروش به سودآوری برسند و تب داشته باشند چطور می توان انتظار داشت مجموعه اقتصادی کشور که حکم بدن انسان را دارد سالم باشد؟

وی ادامه داد: این موضوع نشان از بیماری و اقتصاد ضعیف است زمانی که اکثر بخش‌ها با بحران مواجهند نباید انتظار ویژه‌ای را از بورس داشت اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از تمام ابزارهای قانونی خود برای رضایت سهامداران استفاده می کند.

وی در خصوص ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی پس از برجام گفت: از وظیفه ذاتی ما در کشور ارتباط با نهادهای مالی است و بین المللی کردن وظیفه ذاتی سپرده گذاری است و در این خصوص طی 4 ماه گذشته ملاقات هایی با مدیران و رؤسای سپرده گذاری مرکزی و بورس ها و همچنین حضور در چندین اجلاس بین المللی از جمله OIC و ACG مورد توجه شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده است.

محسنی تصریح کرد: راهکارهای بین المللی شدن با میزبانی از مدیران عامل بانک ها و بورس های جهانی در کنار ایجاد روابط بین سپرده گذاری ها از جمله بورس کره در دستور کار شرکت است  همچنین با گفتگو با دبیر کل D8 برای نقش آفرینی بیشتر برنامه ریزی شده است.

وی به پیشنهاد صندوق سپرده گذاری اسلامی اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نقاط مشترک زیادی در زمینه واحد پولی، مدیریت معاملات بر اساس قوانین و مقررات اسلامی و ... دارند که می توان با راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، گام های بلندی را برای گسترش روابط های تجاری و اقتصادی برداشت.

وی در خصوص تعداد کدهای سهام‌داری خارجی تا پایان آذرماه افزود: کدهای سهام‌‌داری در این مدت 505 کد بوده که 394 کد آن حقیقی و 111 کد حقوقی بوده‌اند. همچنین تعداد کدهای سهام‌داری خارجی 18 کد بوده که 10تای آن حقیقی و 8تای حقوقی است.

این مقام مسوول درباره ارزش معاملات سهامداران خارجی در آذر ماه اظهار داشت: سهامداران خارجی آذر ماه 42 میلیارد ریال سهم خریدند و در همین ماه اقدام به فروش 102 میلیارد ریالی کردند.

محسنی در ادامه گفت: هفته گذشته علاوه بر مدیران عامل بانک های آلمان، با مدیر بورس مونیخ ملاقات های سازنده ای انجام شد و امشب نیز با مدیر سابق بورس نیویورک جلسه ای برگزار می شود که همه این ملاقات ها با هدف بین المللی شدن بورس ایران انجام می گیرد.

 

کد خبر : ۳۳۸۸۹۲