خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:

164 میلیون دلار حداقل سرمایه برای تاسیس یک ایرلاین/ مقررات آسان شود، بدون اتکا به دولت سرمایه گذاری می کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۱۲۷

دبیر انجمن شرکت های هواپیایی با انتقاد از مقررات سختگیرانه سازمان هواپیمایی برای ورود سرمایه گذاران، گفت: طبق قانون حداقل سرمایه برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین با تمام فعالیت های مجاز 164 میلیون دلار است که 25 درصد این مبلغ به عنوان ضمانت باید در بانک ها سپرده گذاری شود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه غالب ناوگان هوایی کشور توسط بخش خصوصی بدون اتکا به منابع دولتی تامین شده است، اظهار کرد: در آینده هم اگر مقرارت سختگیرانه  سازمان هواپیمایی مانع نشود، بخش خصوصی می تواند بدون استفاده از اعتبارات دولتی و بدون تکیه بر دولت در این صنعت سرمایه گذاری کند.

وی با تاکید بر اینکه در صنعت حمل و نقل هوایی راهکارهای دیگری هم بدون استفاده از منابع دولتی، برای تامین هواپیما وجود دارد، گفت: اجاره هواپیما، اجاره به شرط تملیک، استفاده از فاینانس و تامین منابع مالی از طریق منابع بانکی و موسسات مالی از راه های تامین هواپیما بدون اتکا به اعتبارات دولتی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به قوانین و مقررات سختگیرانه سازمان هواپیمایی برای تاسیس ایرلاین و ورود سرمایه گذاران به این حوزه ، گفت: دستورالعمل تاسیس و دستورالعمل های عملیاتی شدن شرکت های هواپیمایی، مصوب سازمان هواپیمایی برای احراز توانایی مالی متقاضیان ورود به این حوزه، محدودیت هایی را ایجاد کرده که از ورود سرمایه به این صنعت جلوگیری می کند.

سامانی با بیان اینکه دادن ضمانت و سپرده  گذاری برای تاسیس شرکت هواپیمایی باید معادل 25 درصد میزان سرمایه گذاری باشد، ادامه داد: طبق قوانین و مقررات موجود حداقل سرمایه برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین با تمام فعالیت های مجاز هوایی باید حداقل 164 میلیون دلار باشد که 25 درصد این سرمایه را باید به عنوان ضمانت در بانک ها سپرده گذاری کند، یعنی 45 میلیون دلار ضمانت به بانک بدهد که در این شرایط هیچ سرمایه گذاری نمی تواند از پس این مقررات سنگین برآید.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: معتقدم برای افزایش حضور بخش خصوصی، باید مقررات سرمایه گذاری در این صنعت  تسهیل شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات برای فاینانس با شرکت ها و کشورهای خارجی را شروع کرده ایم، گفت: ساختار مذاکرات با فاینانسرها بستگی  به شرایط شرکت ها دارد اما عرف جهانی این است که 20 درصد از هزینه خرید هواپیما سهم آورده ایرلاین ها باشد و این مبلغ از سوی شرکت های هواپیمایی تامین می شود و 80 درصد هزینه خرید را هم فاینانسرها باید تامین کنند.

سامانی تاکید کرد: نرخ سود شرکت های خارجی بسیار پایین است و ارزی بودن این تسهیلات  هم نمی تواند ریسک تلقی شود چراکه سرمایه گذاران خارجی این ریسک ها را بیمه می کنند.       

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز