خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات:

زیرساخت‌ها و پهنای باند مورد نیاز، تامین شده است

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس، پاسخهای مستند و فنی از سوی وزیر ارتباطات ارائه شد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات دکتر مرتضی براری  در خصوص تشریح جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس و سوالات مطرح شده از وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، گفت: خلاصه سوال این بود که «چرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایطی را فراهم نکرده است تا مشترکان تلفنی و شبکه‌های ارتباطی، قادر باشند تبلیغات دریافتی خود را به تفکیک ارسال کننده، فعال یا غیرفعال کنند و از اطلاع رسانی و تبلیغات مفید بهره‌مند شوند.»

 براری به پاسخ‌های ارائه شده وزیر ارتباطات در جلسه دیروز اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در فاز اول در راستای حمایت از حقوق مشترکین به منظور حذف پیامک‌های انبوه، مصوبات ۱۳۳ و ۱۴۷ در تاریخ ۹۰/۱۱/۲۵ و ۹۱/۶/۵ را ارائه کرده است تا مشترکین بتوانند با ارسال کدهایی همه پیامک‌های تبلیغاتی خود را حذف کنند.

وی به فاز دوم فعالیت وزارت ارتباطات و پاسخ دکتر واعظی درجلسه دیروز کمیسیون فرهنگی دراین خصوص اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات در شهریور ماه امسال از اپراتور‌ها خواست تا سامانه‌ای را طراحی کنند تا مشترکان بتوانند پیامک‌های تبلیغاتی را مدیریت کنند؛ که در این راستا اپراتور‌ها نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند و این سامانه در آینده‌ای نزدیک بهره برداری می‌شود. البته لازم به ذکراست مشترکین با لحاظ کردن سرشماره پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند خودشان پیامک‌ها را مدیریت کنند.

 براری به پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص قیمت پیامک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: قیمت هر پیامک خدمات ارزش افزوده متناسب با نوع خدمت پیامک بین ۳۵ تا ۲۰۰ تومان است که به مخاطب نیز اعلام می‌شود.

وی درخصوص سوال مطرح شده در مورد پیامک‌های مربوط به سرویس‌های ارزش افزوده از وزیر ارتباطات گفت: این گونه سرویس‌ها پس از اطلاع رسانی توسط اپراتور صرفاً به تقاضای خود مشترک فعال سازی می‌شود و با فعال سازی آن نیز در پایان هر پیامک درباره تداوم این سرویس نیز از مشترک سوال می‌شود.

وی در خصوص سوال مطرح شده درباره نظارت بر محتوای پیامک‌ها، گفت: در این خصوص دکتر واعظی درکمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مطابق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، مسئولیت محتوا و نظارت بر محتوا، بر عهده وزارت ارشاد است و کمیته‌ای زیرنظر وزیر ارشاد تشکیل شده که وزارت ارتباطات نیز عضو این کمیته است.

 معاون پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ‌ به منظور همکاری با وزارت ارشاد درخصوص تامین زیرساخت‌ها، وزارت ارتباطات همکاری لازم را در این زمینه داشته و زیرساخت‌ها و پهنای باند مورد نیاز، تامین شده است.

کد خبر : ۳۳۷۵۵۶