خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران خبر داد:

پیشنهاد ایجاد بانک روستایی را به دولت ارائه داده ایم

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران گفت: پیشنهاد ایجاد بانک روستایی را به دولت ارائه داده ایم تا از این طریق نقدینگی لازم مورد نیاز کشاورزان را تامین کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: واگذاری‌های مناسبی در دولت یازدهم به بخش خصوصی انجام گرفته است که سود زیادی را نصیب بخش خصوصی کرده است.

 محمد رضا رئیسی‌نژاد با اشاره به کشت صنعت شهید رجایی استان خوزستان بیان داشت: قبل از واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی، سود بسیار ناچیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان در سال داشت که این رقم در حال حاضر به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به توسعه باغات و سیستم آبیاری تحت فشار و اصلاح باغات در این مجموعه تاکید کرد: توسعه باغات و سیستم آبیاری تحت فشار انجام بر میزان اشتغال افزوده است.

رئیسی‌نژاد تاکید کرد: این کشت و صنعت باید طبق برنامه ریزی‌ها به کانون اصلی تولید بذر مورد نیاز کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم تولید بذر در کشور افزود: از این طریق می‌توانیم بذرهای گوناگونی از جمله ذرت کلزا، سبزی و سیفی و... را در کشور تولید کنیم.

رئیسی‌نژاد با اعلام اینکه با واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی ۱۰هزار شغل و فرصت شغلی در این شرکت فراهم شد بیان داشت: از این طریق می‌توان کانون مؤثری برای ایجاد مشاغل جدید و جلوگیری از زدودن بیکاری و مهاجرت در کشور ایجاد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: پیشنهاد ایجاد بانک روستایی را به دولت ارائه داده‌ایم تا بتواند نقدینگی لازم مورد نیاز کشاورزان را تامین شود و از طرفی بتوانیم در روستا‌های مختلف خدمات مورد نیاز بانکی روستائیان را ارائه دهیم.

کد خبر : ۳۳۶۶۰۵