خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد:

نصب بیش از 560 هزار فقره انشعاب فاضلاب در شهر تهران

اصغر ریاضتی با اشاره به نصب 42 هزار فقره انشعاب فاضلاب از ابتدای سال 94 تا کنون گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای واگذاری بیش از 900 هزارانشعاب به مشترکین عزیز تهرانی در افق طرح، از ابتدای طرح تاکنون بیش از 560 هزار انشعاب فاضلاب در شهر تهران نصب شده است.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران، اصغر ریاضتی با اعلام این خبر گفت: با نصب  563 هزار و 994  فقره انشعاب از ابتدای اجرای طرح فاضلاب تهران تا دی ماه امسال جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در شهر تهران به بیش از 55 درصد رسید.

ریاضتی اظهار کرد: به طور متوسط این شرکت سالانه 60 هزار انشعاب فاضلاب  در مناطق مختلف نصب می کند که در اکنون آمار نصب انشعاب در طرح به بیش از 563 هزار انشعاب رسیده که با اضافه شدن انشعاب‌های فعالی که قبل از آغاز طرح فاضلاب تهران وجود داشت، جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب حدود 4 میلیون و 800 هزار نفر برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع 9 هزار کیلومتر شبکه پیش‌بینی شده برای طرح فاضلاب تهران، در حال حاضر بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر از شبکه اجرا شده ‌است. در بخش خطوط انتقال و تونل تاکنون 152 کیلومتر به اجرا رسیده است که 41 کیلومتر از آن باقی مانده است.

طرح فاضلاب تهران با توجه به اقداماتی مانند انجام فعالیت های نوآورانه و اجرای اقدامات برجسته ای از جمله (احداث و بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب خاور میانه، احداث بزرگترین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت از انرژی زیست توده (از استحصال و جمع آوری بیوگاز حاصل از تصفیه فاضلاب)، اجرای بزرگترین پروژه  مکانیسم توسعه پاک (CDM) در بخش  فاضلاب به عنوان  یکی از 15 پروژه برتر جهان در سال 2016 (در میان طرح های برتر کلیه کشور های جهان از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا ، چین، استرالیا و ... ) از سوی بنیاد جهانی انرژی انتخاب و نامزد دریافت جایزه جهانی انرژی (World Award)  شناخته شده است. کاندید شدن یک طرح از ایران بعنوان یکی از 15 طرح برتر جهان  (یکی از  3 طرح برتر جهان در بخش آب) به منظور دریافت جایزه جهانی انرژی (World Award) برای نخستین بار است.

کد خبر : ۳۳۶۰۱۵