خبرگزاری کار ایران

علاء میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

در صورت آزادسازی نرخ ارز، بسیاری از مردم آسیب می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۹۶۶

اگر دولت تصمیم به آزاد سازی نرخ ارز بگیرد قیمت دلار بالا تر خواهد رفت به حدی که بسیاری از اقشار جامعه آسیب خواهند دید

علاء میرمحمد صادقی در گفتگو با ایلنا در خصوص قیمت دلار در بودجه سال آینده گفت: دولت به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین فروشنده دلار در بازار به طور طبیعی منفعتش در بالا رفتن قیمت دلار است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در شرایط فعلی که کسری بودجه دولت بیشتر شده و قیمت نفت هم پایین‌تر آمده و کارشناسان امیدی در بالا رفتن آن ندارند، تکیه دولت بر درآمده‌های داخلی بیشتر می شود.

میر محمد صادقی با اشاره به برنامه دولت برای یکسان سازی نرخ ارز گفت: از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود حاکم بر آن و پایین  آمدن قدرت خرید مردم نمی‌توان بازار ارز را رها کرد و سیاست تک نرخی کردن ارز را پیش برد چون به طور حتم قیمت واقعی دلار به حدی است که بسیاری از اقشار مردم آسیب خواهند دید. بنابراین بهتر است دولت فعلا سیاست آزاد کردن نرخ ارز را کنار بگذارد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، گفت: دولت قصد داشت بعد از رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام در جهت اقتصاد آزاد و پیوستن به سازمان تجارت جهانی برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود را به سمت حذف تدریجی تعرفه‌ها پیش ببرد اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و از همه مهم‌تر عدم آمادگی صنایع داخلی ما باید این برنامه به عقب بیافتد زیرا سبب می شود که صنایع و کارخانجات ما حتی با کوچک‌ترین کاهش تعرفه ای آسیب ببینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز