خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:

مالکیت بر زنجیره ارزش، رویکرد اصلی نفتی‌ها / هیچ پروژه پژوهشی را بدون مشتری انجام نمی‌دهیم

شعار استقلال کشور یکی از اساسی‌ترین حرکت‌های امام بوده که استقلال اقتصادی نیز یکی از ارکان آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در تبیین نقش پژوهشگاه در راهبرد اقتصاد مقاومتی گفت: شعار استقلال کشور یکی از اساسی‌ترین حرکت‌های امام بوده که استقلال اقتصادی نیز یکی از ارکان آن است.

وی افزود: وقتی صحبت از استقلال اقتصادی می‌شود یعنی اینکه باید مالک زنجیره ارزش باشیم که بخشی از زنجیره ارزش در صنعت نیز مربوط به پژوهشگاه‌ها است. در نتیجه شکل‌گیری دانش و تبدیل آن به فناوری و در نهایت محصول صنعتی ازجمله اهدافی است که پژوهشگاه‌های به دنبال آن هستند.

کاتوزیان با بیان اینکه ما در پژوهشگاه صنعت نفت فعالیت‌های زیادی را از گذشته در حد نقش آفرینی در زنجیره ارزشی نفت داشته ایم خاطرنشان کرد: ما همواره از گذشته بالاخص در سال‌های اخیر به دنبال این بوده‌ایم که با گرفتن پروژه‌های نفت به نحوی عمل کنیم که فناوری شکل گرفته و تبدیل به محصول صنعتی شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: ما حدود 110 پروژه داریم که همگی در جهت توسعه فناوری، ساخت پایلوت و به دست آوردن لایسنت شکل گرفته و بسیاری از آنها وارد عرصه صنعتی شده و می‌توانند موثر واقع شده و مشکل صنعت نفت را برطرف کنند ضمن اینکه به دنبال این هستیم که خدماتی نیز به مجموعه‌های خارج از کشور نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری پژوهشگاه با دانشگاه‌های و پژوهشگاه‌های خارج از کشور خاطرنشان کرد: ما همواره سعی کرده‌ایم که براساس آنچه سیاست وزیر نفت مبنی بر اینکه پژوهش برای پژوهش نباشد حرکت کنیم و لذا هیچ پژوهشی را بدون متقاضی انجام نمی‌دهیم.

کد خبر : ۳۳۵۹۲۴