خبرگزاری کار ایران

نریمانی:

اروپا سعی در گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی با ایران دارد

طی سال‌های گذشته شرایط به گونه‌ای پیش رفت که اروپا خود را از تجارت با ایران محروم ساخت اما امروز اروپا سعی در گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با کشورمان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نریمانی، مدیرکل اداره شمال اروپای وزارت خارجه در نشست مشترک تجار ایران و دانمارک با اشاره به لغو تحریم‌ها گفت: طی سال‌های گذشته شرایط به گونه‌ای پیش رفت که اروپا خود را از تجارت با ایران محروم ساخت اما امروز اروپا سعی در گسترش تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با کشورمان را دارد.

وی افزود: در 10 ماهه نخست 2015 میلادی دانمارک نسبت به سایر کشورهای اروپایی از رتبه 11 به رتبه 10 ارتقاء یافته است. حجم تجارت دو کشور در سال 2015، 140 میلیون یورو بوده که این رقم شایسته دو کشور نیست.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری اینگونه همایش‌ها شرایط به گونه‌ای پیش برود که تعاملات اقتصادی دو کشور گسترش پیدا کند. در اینجا لازم است من از دانمارک و خصوصاً شرکت FL SMIT که در زمان تحریم‌ها همکاری خود را با ایران ادامه دادند تشکر کنم.

مدیرکل وزارت خارجه کشورمان افزود: حضور سفیر و وزیر امور خارجه دانمارک در راس هیات تجاری نشان از اراده این کشور برای گسترش تعاملات دارد.

وی ادامه داد: در ترکیب این هیات دانمارکی فعالینی در حوزه های مختلف اقتصادی حضور  دارند از جمله شرکت‌های بانکی، پتروشیمی، هتل‌داری، داروسازی که ما امیدواریم در دوران پسابرجام آنها حضور قدرتمندتری در ایران داشته باشند.

 

 

کد خبر : ۳۳۵۶۵۹