خبرگزاری کار ایران

گودرزی:

قراردادهای جدید خودروسازی در سفر رئیس جمهور به فرانسه نهایی می‌شود

در برنامه افق 1404 صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک محسوب شده است و بر همین اساس ما با اتخاذ یک استراتژی کلی که مبنی بر مشارکت شرکت‌های بین‌المللی است سعی داریم میزان حضور و سرمایه‌گذاری خودروسازهای مطرح جهان را در کشور افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه نشست خبری همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران،  گودرزی‌ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استراتژیک بودن صنعت خودرو گفت: در برنامه افق 1404 صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک محسوب شده است و بر همین اساس ما با اتخاذ یک استراتژی کلی که مبنی بر مشارکت شرکت‌های بین‌المللی است سعی داریم میزان حضور و سرمایه‌گذاری خودروسازهای مطرح جهان را در کشور افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر تمام تلاش ما این است که مطابق برنامه به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسیم و وزیر نیز در این امر تاکید دارد به‌طوری که هر 2 هفته یکبار به طور ثابت جلسه‌ای با کارگروه خودروسازی برای هماهنگی و بررسی مشکلات این صنعت برگزار می‌کند.

وی با اشاره به سفر هیات‌های خارجی به کشور گفت: تاکنون 146 هیات تجاری به وزارت صنعت آمده‌اند که امروز نیز هیات تجاری دانمارک با سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور در حال حاضر مهمان وزارتخانه‌ هستند.

نکته قابل توجه در حضور این هیات خارجی این است که بیشتر آنها درخصوص صنایع خودروسازی کشور ما صحبت کردند و این صنعت و بازار ما برای آنها بسیار جالب است.

گودرزی با اشاره به قراردادهای وزارت صنعت معدن و تجارت با طرف‌های خارجی گفت: همانطور که در قراردادهای جدید نفتی که هفته گذشته از آن رونمایی شد الزامات و شرایط جدیدی مطرح شده است در این وزارتخانه نیز الزامات جدیدی باتوجه به شرایط کشور مطرح شده که عمده این اقدامات و شرایط در بخش خودروسازی است. یکی از این الزامات این است که دیگر بازار ایران به صورت خاص در اختیار شرکت‌های خارجی نیست و باید در قراردادهایی که با طرف‌های ایرانی منعقد می‌کنند بازارسازی مشترک صورت گیرد و صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی ما نیز بتواند در آن بازارها حضور داشته باشد که شرایط جدید این قراردادها و الزامات در سفر آینده رئیس‌جمهور به فرانسه مطرح و رسمی خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در همایش بین‌المللی صنعت خودرو که در دو روز برگزار می‌شود مراسم افتتاحیه را با حضور رئیس‌جمهور برگزار کنیم و در روز دوم میهمان رئیس مجلس شورای اسلامی باشیم.

ما از تمام افرادی که می‌توانند در این نمایشگاه به صورت حقیقی و حقوقی شرکت کنند دعوت می‌کنیم که این فرصت را غنیمت شمرده و در این همایش که براساس منافع ملی و میهنی است شرکت کنند.

کد خبر : ۳۳۵۳۸۱