خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره انجمن نساجی کشور:

مصرف کنندگان مواد اولیه به جلسه ستاد هدفمندی دعوت نشده‌اند

انجمن نساجی کشور بازهم اعلام می کند که اگر امروز بورس کالایی برای عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت، کل بازار در اختیار عده ای واسطه پولدار قرار می گرفت و ما مصرف کنندگان چاره ای جز تن دادن به خواسته آن واسطه ها برای تامین مواد نیازمان نداشتیم.

به گزارش ایلنا، امروز جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها برای چندمین بار و با اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رسیدگی به درخواست این وزارتخانه برای خروج و یا اختیاری شدن عرضه محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران تشکیل می شود اما جالب اینجا است که از انجمن نساجی کشور به عنوان یکی از اصلی ترین مصرف کنندگان مواد اولیه پتروشیمی دعوتی برای حضور و اعمال نظر در این جلسه نشده است.

محمد مروج حسینی رییس هیات مدیره انجمن نساجی کشور در این باره به «ایلنا» می گوید: وزارت صنعت به دلیل آنکه می‌داند مصرف کنندگان مواد اولیه پتروشیمی به تصمیم این وزارتخانه برای بازگشت معاملات به سیستم غیر شفاف گذشته معترض هستند ما را به این جلسه دعوت نکرده است.

حسینی با بیان اینکه امروز اگر با وجود همه مشکلات از جمله رکود و تحریم همچنان توانسته‌ایم تاحدودی سرپا بمانیم، به دلیل تامین مواد اولیه از سیستم شفاف بورس است، افزود: مشخص است که اگر ما به جلسه تصمیم گیری دعوت شویم، وزارت صنعت با انواع و اقسام مخالفت ها براساس دلایل منطقی روبه رو می شود و نمی تواند تصمیمی غیر منطقی خود را به کرسی بنشاند.

رییس هیات مدیره انجمن نساجی کشور گفت: متاسفانه شخص آقای وزیر با وجود همه توصیه هایی که فعالان صنعت پتروشیمی مبنی بر مزیت های بورس کالا برای این صنعت به خصوص صنایع پایین دستی به او داشته اند، اما مشخص نیست که چرا روی حرف اولیه خود در همان دو سال و نیم گذشته باقی مانده است.

حسینی در پایان اظهار داشت: انجمن نساجی کشور بازهم اعلام می کند که اگر امروز بورس کالایی برای عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت، کل بازار در اختیار عده ای واسطه پولدار قرار می گرفت و ما مصرف کنندگان چاره ای جز تن دادن به خواسته آن واسطه ها برای تامین مواد نیازمان نداشتیم.

 

 

 

کد خبر : ۳۳۴۹۶۶