خبرگزاری کار ایران

افخمی راد:

برندهای برتر ملی ایران را به جهان معرفی می‌کنیم/صادرات برند جایگزین صادرات محصول می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۴۳۱

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره برندهای برتر ملی اعلام کرد: شناسایی برندهای برتر، حمایت و معرفی آنان در بازارهای جهانی از برنامه‌های مهم سازمان توسعه تجارت ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از  سازمان توسعه تجارت،افخمی راد افزود: سازمان توسعه تجارت ایران به استناد آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر که حمایت از برندها و تبلیغات کالاهای ایرانی را بر عهده دولت گذاشته است، قصد دارد با برگزاری جشنواره انتخاب برندهای برتر ملی، پرقدرت‌ترین برندهای ایرانی را شناسایی و معرفی کند.

به‌گفته وی، ارزیابی وضعیت برند‌های ایرانی در مقایسه با رقبا و شناسایی جایگاه آنها که پیش‌نیاز برنامه‌ریزی‌های آتی آنان در مسیر موفقیت است، در قالب این جشنواره ممکن می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: جشنواره انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی با مشارکت اتحادیه‌ها و تشکل‌ها برای نخستین بار 26 بهمن ماه سال‌جاری توسط سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: با بهره‌گیری از نقطه نظرات و تجربیات اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، بنگاه‌هایی که اقدامات شایانی در حوزه برندسازی در سطح کشور انجام دادند برای شرکت در فرایند انتخاب برندهای برتر به سازمان توسعه تجارت ایران معرفی ‌شده‌اند.

افخمی‌راد خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی اولیه متقاضیان، براساس مدل علمی و نظرسنجی از افکار عمومی و مصرف‌کنندگان در خصوص این برندها، منتخبان مشخص و در مراسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در توضیح این اقدام سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: برای صاحبان برند آگاهی از جایگاه واقعی در مقایسه با رقبا اهمیت فراوانی دارد، صاحبان برند تنها در صورت آگاهی از جایگاه واقعی و وضع موجود برند خود می‌توانند به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در خصوص استراتژی‌های بعدی بازاریابی و برندسازی اقدام نمایند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بی شک رشد اقتصادی در گرو صادرات پایدار بوده و صادرات پایدار در نتیجه برنامه‌ریزی محقق می‌شود. برنامه‌ریزی در صادرات یعنی اینکه صادرات محصول را به صادرات برندها تبدیل کنیم. چراکه برندها ماندگاری بیشتری در اذهان مشتریان و بازارها خواهند داشت. برندها قابلیت وفاداری بیشتری دارند و هویت‌سازی در صادرات تنها با برندها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: امروزه قوی‌ترین ابزار تجارت، برند است؛ برندها با عبور از جغرافیای کشورها منافع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زیادی را نصیب کشورهای خود می‌کنند، از این‌رو توجه به برندسازی، ترویج برند و حمایت از برندهای موفق به‌طور جدی مورد توجه دولت قرار دارد و لازم است تولیدکنندگان محصولات ایرانی نیز بیش از پیش به مقوله برند و برندسازی توجه داشته باشند.

افخمی‌راد با اشاره به نقش دولت در تثبیت جایگاه برندهای ملی خاطرنشان کرد: برندپروری یکی از مهمترین مسئولیت‌های دولت است؛ دولت در نظر دارد تا زمینه را برای خلق و توسعه برندها فراهم کند تا الگوهای موفق برندسازی در کشور شناسایی شود و این برندها با حمایت و مساعدت دولت بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی حضور یابند.

رییس سازمان توسعه تجارت در مورد شیوه انتخاب برندهای برتر نیز اضافه کرد: این برندها که در گروه‌های کالایی تندمصرف و بادوام مورد ارزیابی قرار می‌گیرند بر اساس 4 شاخص اصلی، میزان نام‌آشنایی برند در نزد مصرف‌کنندگان، میزان احترام و ارزشی که مصرف‌کنندگان برای آن برند قائلند، میزان ارتباط میان مصرف‌کننده و برند و میزان تمایز برند نسبت به رقبا، از سوی مصرف‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت جایگاه هر برند در ارزیابی‌ها معلوم شده و برندهای برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، تمامی صاحبان برند و متقاضیان تا 11 دیماه سال‌جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه http://brand.tpo.ir نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این جشنواره اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز