خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

مناطق ویژه اقتصادی در مسیر توسعه قرار گرفته است

مقرر شده در سال 95، بودجه مناطق ویژه تا 1.5 برابر افزایش داشته باشد که البته امیدواریم این میزان در دولت مصوب شود تا در راستای توسعه و بهره‌برداری از مناطق ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقدامات موثری برای تحقق اهداف مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته گفت: مناطق ویژه اقتصادی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وبین الملل،  سیدمحمدعلی سیدابریشمی در جمع مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی متولی مناطق ویژه اقتصادی در یزد اظهار داشت: پیگیری امور مناطق ویژه اقتصادی از زمانی که به این سازمان واگذار شده در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته خود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در ادامه از اختصاص بودجه 350 میلیارد ریالی برای ایجاد و تکمیل زیرساختها و توسعه مناطق ویژه اقتصادی 9 گانه کشور در سال جاری خبر داد.

  سیدابریشمی عنوان کرد: مقرر شده در سال 95، بودجه مناطق ویژه تا 1.5 برابر افزایش داشته باشد که البته امیدواریم این میزان در دولت مصوب شود تا در راستای توسعه و بهره‌برداری از مناطق ویژه اقتصادی به کار گرفته شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه متولی 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور هستیم اذعان داشت: پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای از اهداف مهم مناطق ویژه است که طی سالیان اخیر توجه مناسبی به آن نشده است.

وی همچنین با اشاره به عدم تحقق کامل بودجه سال جاری مناطق ویژه گفت: 350 میلیارد ریال برای مناطق ویژه در سال جاری اختصاص یافته که پیگیری لازم برای تخصیص کامل این اعتبارات در دست انجام است.

 سیدابریشمی همچنین افزود: توصیه می‌کنم تا مناطقی که هنوز به هر دلیل نتوانستند بودجه اختصاصی خود را در یافت کنند تلاش نمایند تا این امر تاپایان سال جاری تحقق یابد.

بنابر این گزارش در این نشست مدیران مناطق استان‌های همدان، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی، یزد، سمنان، کردستان، فارس و گلستان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مناطق ویژه پرداختند و اقدامات انجام شده در این خصوص را تشریح کردند.

خاطرنشان می‌شود در حاشیه سفر معاون وزیر به یزد، هشتمین دوره از مسابقات فوتسال بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادواره 3850 شهید گرانقدر استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان در ورزشگاه شش هزار نفره شاهدیه افتتاح شد.

در این دوره مسابقات 14 تیم از استان های تهران، البرز، یزد، بوشهر، خراسان شمالی، ایلام، فارس، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، هرمزگان، قزوین و سازمان صنایع کوچک حضور داشتند که به مدت چهار روز به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر : ۳۳۴۱۴۳