خبرگزاری کار ایران

افزایش ٧ میلیارد مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاه‌ها

حجم تحویل گاز به نیروگاههای کشور در حالی نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش هفت میلیارد مترمکعبی بوده که این مقدار در سال ٩٣ نسبت به سال ٩٢ نیز بیش از ١٥ میلیارد مترمکعب افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در ٢٨٥ روز امسال بیش از ٤٨ میلیارد میلیارد و ٥٩٥ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده است گفت: این مقدار در مدت مشابه پارسال، ٤١ میلیارد و ٦٠٠ میلیون مترمکعب بوده است.

مجید بوجارزاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون به صورت میانگین روزانه بیش از ١٧٠ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده است.

وی در ادامه از گازرسانی مطلوب به بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده خبرداد و اعلام کرد: در ٢٤ ساعت گذشته با ٣٠ میلیون مترمکعب افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ٤٥٠ میلیون مترمکعب گاز به این بخشها تحویل شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در ٢٨٥ روز امسال با وجود افزایش تعداد مشترکان و سرمای گسترده و ماندگار، ٥٨ میلیارد و ٢٩٣ میلیون مترمکعب گاز در بخشهای یادشده مصرف شده است، گفت: این مقدار در مدت مشابه پارسال، ٥٨ میلیارد و ١٤٠ میلیون مترمکعب مصرف شده است.

به گفته وی، در بازه زمانی یادشده پارسال، ٢٦ میلیارد و ١٤٥ میلیون مترمکعب گاز به صنابع غیرعمده تحویل شده که این مقدار در مدت مشابه امسال به بیش از ٢٦ میلیارد مترمکعب رسیده است.

کد خبر : ۳۳۴۰۶۰