خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس:

نخستین محموله تولیدی راهی ازبکستان شد

مهدی یوسفی گفت: نخستین محموله تولیدی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با پایه غیرنفتی از سوی بخش خصوصی و به میزان ۵۰۰ تن بارگیری و به کشور ازبکستان صادر شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بارگیری و صادرات نخستین محموله تولیدی صنایع با پایه غیرنفتی به کشور ازبکستان خبر داد.

مهدی یوسفی  گفت: نخستین محموله تولیدی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با پایه غیرنفتی از سوی بخش خصوصی و به میزان 500 تن بارگیری و به کشور ازبکستان صادر شد.

وی صادرات این محموله را در شرائط کنونی نویدبخش استقبال دیگر سرمایه‌گذاران در شرائط  پساتحریم دانست و تصریح کرد: همه مراحل تولید کالای یادشده در منطقه ویژه پارس انجام شده است؛ ضمن آن که تاکنون سه محموله از این کالا به مقصد  ازبکستان بارگیری و صادر شده است.

یوسفی میزان اشتغالزایی در این طرح را 150 نفر  عنوان کرد و گفت: صادرات نخستین محموله تولیدی صنایع مستقر در منطقه با پایه غیرنفتی زمینه حضور دیگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال در امر صادرات را به دنبال خواهد داشت، همچنین این سازمان آمادگی خود را برای حضور دیگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک و با بهره‌برداری از همه فازهای پارس جنوبی، تولید روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به روزانه 800 میلیون مترمکعب خواهد رسید که این موضوع ظرفیت چشم افسایی برای سرمایه‌گذاری در منطقه به وجود خواهد آورد.

کد خبر : ۳۳۳۶۷۹