خبرگزاری کار ایران

ظرفیت تولید نفت ۳۰ هزار بشکه افزایش یافت

یک مقام مسئول از افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت در منطقه مسجدسلیمان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: ظرفیت تولید نفت از این منطقه امسال به ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، ابراهیم پیرامون با اشاره به رتبه پنجم تولید نفت شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان در میان شرکت های تابعه شرکت مناطق نفتخیز جنوب، گفت: در طول چند سال گذشته همواره تولید نفت در این منطقه عملیاتی افزایش یافته و هم اکنون آمادگی لازم برای عمل به تعهدات و حتی فراتر از آن را داریم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان با بیان اینکه تحریم ها نه تنها ظرفیت تولید در منطقه مسجدسلیمان را کاهش نداد بلکه باعث افزایش تولید شده است، تصریح کرد: هم اکنون از ۱۶ مخزن نفتی و یک مخزن گازی نفت و گاز مورد نیاز را بهره برداری می کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته ظرفیت تولید در شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان روزانه ۱۴۰ هزار بشکه بود، اظهار داشت: در شرایط فعلی ظرفیت تولید نفت این منطقه به ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه در کنار افزایش ظرفیت تولید نفت، اجرای طرح های عام المنفعه هم در دستور کار قرار گرفته است، تبیین کرد: پروژه های مختلفی در حوزه ورزشی، فرهنگی و عمرانی با مبالغی فراتر از ۲۰۰ میلیارد تومان توسط این شرکت اجرا شده و پروژه های بزرگ بسیاری نیز در دست اجرا است.

پیرامون با اشاره به نوسازی تجهیزات نفتی در شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان، تاکید کرد: باتوجه به این که شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان قدیمی ترین شرکت نفتی در کشور است، تجهیزات این شرکت نسبت به سایر شرکت های نفتی فرسوده تر بوده از این رو در سال های اخیر اقدامات خوبی برای نوسازی این تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزود: در برنامه این مجموعه نفتی، ۱۴ واحد توسعه ای تزریق گاز، نمک زدایی و بهره برداری نفت و گاز وجود دارد، که در این میان چهار واحد آن به بهره برداری رسیده اند. واحد بهره برداری نمک هفت شهیدان، واحد نمک زدایی لب سفید، واحد نمک زدایی هفت شهیدان و واحد تفکیک شهرستان لالی از جمله این واحدهای نوسازی شده است.

کد خبر : ۳۳۲۶۹۸