خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل

طرح آزمایشی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل در مناطق پرتراکم طیور صنعتی در حال اجراست.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، دکتر طهرانی مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح آزمایشی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل برای نخستین بار توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید و از 14 آذر ماه 94 به مدت 30 روز در 10 استان کشور (خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، فارس، بوشهر و خوزستان) آغاز شده است.

وی افزود: هدف از این طرح، کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پرتراکم از نظر طیور صنعتی و از طریق کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس است.

مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در این طرح میزان 3 میلیون دز واکسن به صورت رایگان مورد استفاده قرار گرفته است و روش مصرف آن به صورت آشامیدنی است.

دکتر طهرانی افزود: در صورت اخذ نتایج مورد انتظار از سال آینده میزان بیشتری طیور روستایی در سطح کشور مورد واکسیناسیون با این واکسن قرار خواهند گرفت.

کد خبر : ۳۳۱۰۷۲