خبرگزاری کار ایران

رییس انبوه سازان استان تهران در گفت وگو با ایلنا:

وام 60 میلیون تومانی مسکن، ارزان نیست

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۲۶۸

رییس انبوه سازان استان تهران با اشاره به هزینه 10 میلیون تومانی خرید اوراق وام 60 میلیون تومانی و سود 18.5 درصد اقساط این وام، گفت: تسهیلات 60 میلیون تومانی وام ارزان قیمتی نیست اما دسترسی به آن روان و اسان است.

حسن محتشم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تسهیلات 60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز با ایده آل هایی که بتواند تحرکی در بازار ایجاد کند،فاصله بسیار زیادی دارد،‌ اظهار کرد:‌این وام برای اقشاری تاثیر گذار است که به تکمیل هزینه خرید مسکن در مدت زمان کوتاه و بدون پس انداز کردن، نیاز دارند.

وی با تاکید براینکه در همه جای دنیا حتی پول گران و غیر رسمی متقاضی قابل توجهی دارد، ادامه داد: حتی پول های غیر رسمی گرانی که در بازارهای مختلف با بهره های غیر عادی و غیر متعارف دست به دست می شود، هم مشتری و متقاضی زیادی دارد حال اینکه بانک مسکن فرصتی را فراهم کرده است که متقاضیان بون سپرده گذاری به این تسهیلات دسترسی داشته باشند اما این فرصت جذابی برای بازار مسکن محسوب نمی شود.

رییس انبوه سازان استان تهران افزود: فرصت هایی که در حال حاضر برای بازار مسکن ایجاد شده مانند وام 60 میلیون تومانی اوراق سپرده ممتاز و وام 80 میلیون تومانی صندوق پس انداز یکم فرصت های بسیار محدودی هستند که با وجود رکود موجود کارایی چندانی ندارند.

محتشم با بیان اینکه این فرصت ها نمی تواند چشم اندازی از رونق  بازار مسکن را نشان دهد، اظهار کرد: واقعیت این است که وام 60 میلیون تومانی ‌به هیچ عنوان حمایتی نیست اما شرایط روانی برای دستیابی آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: مشتریان به راحتی می توانند این اوراق را از فرابورس خریداری می کند اما واقعیت این است که این تسهیلات،‌ تسهیلات ارزان قیمتی نیست و فرقی با سایر تسهیلات بانک ها ندارد و در واقع متقاضی سود بانکی را یکجا با خرید اوراق می پردازد.

رییس انبوه سازان استان تهران با اشاره به احتمال افزایش قیمت اوراق سپرده ممتاز گفت: تعداد این اوراق محدود است و براساس رسوب پول های سپرده گذاران بانکی،‌ منتشر می شوند بنابراین  با توجه به این محدود بودن اوراق احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز