خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی ایران 25 است

دنیای امروز وارد مرحله جدیدی شده که در آن معادله عرضه و تقاضای غذا در حال تغییر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دنیای امروز وارد مرحله جدیدی شده که در آن معادله عرضه و تقاضای غذا در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسمی که به مناسبت چهلمین سال تاسیس این سازمان برگزار شد بیان داشت: نظام تحقیقات کشاورزی نزدیک به یک قرن است که در بدنه وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته و از کارآیی نسبتا خوبی برخوردار است.

وی افزود: نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی ایران 25 است یعنی به ازای هر یک ریال سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات کشاورزی 25 ریال نصیب کشور شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این نرخ در دنیا بین 20 تا 40 برابر است بیان داشت: تحقیقات کشاورزی ایران دچار چالش‌های بزرگی است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مشکلات ساختاری و پایین بودن حجم سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر محققان سازمان تحقیقات،‌آموزش و ترویج کشاورزی بر روی 550 موضوع مورد نیاز بخش کشاورزی تحقیقات انجام می‌دهند و از آنجا که در سال‌های اخیر پیامدهای تغییر اقلیم بارزتر شده و بسیاری از دستاوردهای تحقیقاتی گذشته اعتبار خود را از دست داده چنانچه در تحقیقات کشاورزی از سایر ظرفیت‌های موجود استفاده نشود قطعا پاسخگویی به تمام نیازهای بخش امکان‌پذیر نخواهد بود.

زند تصریح کرد: مجموعه این عوامل باعث شده است که این سازمان با رویکرد جدیدی برنامه نوسازی تحقیقات کشاورزی ایران را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درپایان گفت: در طی دو سال گذشته گام‌های خوب دراین راستا برداشته شد و امیدوارم بتوانیم گام‌های موثری برای حرکت به سمت یک کشاورزی دانش‌بنیان برداریم.

کد خبر : ۳۲۹۸۸۸