خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد:

سرانه مصرف ماهی در ایران نصف میانگین جهانی

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۵۶۱

با توجه به جمعیت ایران باید سرانه مصرف ماهی در کشور را افزایش داد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آمار و ارقام در حوزه آبزی پروری نشان از پیشرفت مناسب در زمینه تولید در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی آبزی پروری بیان داشت: با توجه به جمعیت ایران باید سرانه مصرف ماهی در کشور را افزایش داد.

زند افزود: امیدواریم در برنامه ششم شاهد افزایش بهره وری و تولید و استفاده از ظرفیت های موجود در بخش آبزی پروری باشیم.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به سرانه مصرف آبزیان در کشور اظهار داشت: سرانه مصرف در کشور 9.2 کیلوگرم است و این عدد با سرانه مصرف در بسیاری از کشورهای جهان فاصله دارد.

وی افزود: سرانه مصرف در کشورهای جهان 19.2 کیلوگرم است.

زند با اشاره به روند موفقیت آمیز توسعه تحقیقات در بخش آبزی پروری بیان داشت: بخش شیلات زیرساخت های مناسبی به ویژه در حوزه های پژوهشی در اختیار دارد و با توجه به این مسئله می‌تواند سهم کل تحقیقات از تولید ناخالص ملی که 48 صدم درصد را در سال 95 به یک درصد رساند.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در پایان تاکید کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور کمتر از نصف میانگین جهانی است که این رقم با توجه به توانایی تولید باید افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز