خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با ایلنا:

نحوه اجرای تسهیلات خودرو موجب بی‌اعتمادی مردم شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۶۹۴

استقبالی که از این طرح شد مدیران را غافلگیر کرد و علی رغم صحبت‌های از قبل تعیین شده، دولت بر خلاف حرف خود عمل کرد و سبب شد برخی از مردم در این طرح ضرر کنند و از طرف دیگر اعتماد مردم را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رکود اقتصادی، کشور را فلج کرده و علی رغم تفاهم هسته‌ای اما وضعیت به حدی بحرانی است که بازار نمی‌تواند 6 ماه دیگر، صبور باشد. نمایندگان مجلس نیز به دولت فشار می‌آورند که زودتر راه حلی اتخاذ کند. از سوی دیگر پارکینگ خودروسازها نیز همانند سایر تولیدکنندگان داخلی، انباشته از تولیدات است و مدیران صنایع خودرو سازی در خصوص تعدیل نیروی کار با وزیر صنعت اتمام حجت کرده اند. دولتی‌ها سعی دارند که همچنان به سیاست عدم دخالت دولت در بازار وفادار باشند اما خودرو سازها نور چشمی هستند و برای نجات آنها هر معادله‌ای را می توان زیر پا گذاشت اما ظاهر دولت نیز باید حفظ شود و جامعه این مهم را درک کند که دولت فرقی بین خودرو سازها و صنایع دیگر نمی گذارد.

وزرای اقتصاد و صنعت به همراه رئیس کل بانک مرکزی، بسته‌ای را برای خروج از رکود و تسریع در رونق اقتصادی، طراحی کردند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفتگو با ایلنا در خصوص این بسته گفت: آقایان به درستی به این نتیجه رسیده بودند که بسته‌ای برای صنایع تهیه شود تا آنها از این رکود خارج شوند. طبق توافقی که با دولت کرده بودیم قرار بود حداقل 6 هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شود و برای هماهنگی بیشتر، مدیران عامل بانکها نیز در این جلسات حضور داشته باشند بر همین اساس 3 هزار میلیارد تومان به خودرو سازها و 3 هزار میلیارد برای سایر صنایع تخصیص اعتبار شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در مورد وام خرید خودرو قرار بود علاوه بر تخصیص این میزان اعتبار، طرح تا شب عید ادامه داشته باشد اما استقبالی که از این طرح شد مدیران را غافلگیر کرد و علی رغم صحبت‌های از قبل تعیین شده، دولت بر خلاف حرف خود عمل کرد و سبب شد برخی از مردم در این طرح ضرر کنند و از طرف دیگر اعتماد مردم را از دست بدهد.

از همان ساعات اولیه آغاز فروش ویژه خودرو، صف در جلوی نمایندگی‌ها شکل گرفت و مردم در روز اول زیر باران برای خرید خودرو مدارک خود را تحویل می دادند. استقبال به حدی بود که بعد از 3 روز با اعلام فروش 120 هزار خودرو از این طریق طرح متوقف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز