خبرگزاری کار ایران

وزیر تجارت فنلاند:

تحریم‌های اقتصادی ایران با اجرای توافق هسته‌ای به طور کامل برچیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۳۱۰

با اجرای کامل توافق هسته ای در سال 2006 همه تحریم‌های اقتصادی به طور کامل برداشته می شود. در این فضای جدید باید بتوانیم روابط تجاری دو کشور را گسترش بدهیم ما با هیئت گسترده و بزرگی به ایران آمده‌ایم که این نشان دهنده علاقه ما به همکاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانم لنیتا توواکا، وزیر تجارت فنلاند در همایش توسعه همکاری های ایران و فنلاند گفت: اولین بار است که از کشور زیبای شما دیدن می کنم. خیلی خوشحالم که اولین سمینار تجاری ایران و فنلاند را در ایران برگذار می‌کنیم. اکنون یک دوره تاریخی در روابط دو کشور است.

وزیر تجارت فنلاند اظهار داشت: در خاورمیانه امروز بیش از هر زمانی نیاز به همکاری‌های همه جانبه داریم ما امیدوار هستیم که با این همکاری‌ها صلح و ثبات را در منطقه خاورمیانه و جهان مستقر کنیم. در خاورمیانه، ایران منطقه اصلی هدف ما در فعالیت هایمان از گذشته های دور تا کنون بوده است جاده ابریشم یکی از راه‌های مهم اقتصادی در قرن های دور بوده است که ایران یکی از بخش های اصلی آن بود.

لنیتا توواکا ادامه داد: با اجرای کامل توافق هسته ای در سال 2006 همه تحریم‌های اقتصادی به طور کامل برداشته می شود. در این فضای جدید باید بتوانیم روابط تجاری دو کشور را گسترش بدهیم ما با هیئت گسترده و بزرگی به ایران آمده‌ایم که این نشان دهنده علاقه ما به همکاری است.

وزیر تجارت فنلاند ادامه داد: ایران با فرهنگ غنی اش در دنیا شناخته شده است امروزه دست آوردهای اقتصادی و صنعتی فنلاند در همه جای دنیا شناخته شده است فنلاند فن آوری بالایی دارد و یکی از پاک ترین هواها را در اروپا دارد.

دولت فنلاند بسیار به حکمرانی خوب و کارآمد متعهد است امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم همکاری های تجاریمان را گسترش دهیم قطعا ایران هم می تواند از این طریق صادرات خود را افزایش بدهد.

وزیر تجارت فنلاند در انتها تاکید کرد من امیدوارم سفر ما به تهران بتواند موجب شود که شرکت هایی که همراه من به تهران آمده اند با همکاران ایرانی خود وارد مذاکرات جدی شوند و این سمینار سرآغاز فصل جدیدی در همکاری های دو کشور ایران و فنلاند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز