خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در مصرف گاز صرفه جویی کنند

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش شدید دما در اقصی نقاط کشور، بر لزوم رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی گاز طبیعی در همه وزارتخانه ها، سازمانها، اداره ها و نهادهای کشور، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی ورود یک سامانه هوای سرد به کشور را یادآور شد و از تمامی سازمانها درخواست کرد، با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، این شرکت را در ارائه خدمات به هموطنان در سراسر کشور یاری کنند.

وی رعایت دمای 18 تا 21 درجه در سازمان ها و شرکتهای تابعه صنعت گاز در سراسر کشور را به عنوان میزان مورد تایید ، ضروری دانست .

این مقام مسئول افزود: همکاران صنعت گاز به منظور بازرسی برای رعایت دمای رفاه در سازمان ها و اداره های سراسر کشور، به این سازمانها مراجعه و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی در آنها ، نسبت به اخطار یا قطع گاز سازمان های مربوطه ،اقدام خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن یادآوری بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در زمینه مصرف بهینه گاز طبیعی ، رعایت دمای 18 تا 21 درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده در اداره ها و سازمان های دولتی را ضروری دانست .

به گفته وی ، روشن سازی وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل (برای ساختمان هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند)، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه، از اقداماتی است که منجر به صرفه جویی مصرف گاز در سازمان ها و اداره ها خواهد شد.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش برف در تهران تا ظهر امروز تضعیف می شود و برای روز سه شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری است.

حجم بارش های کشور از ابتدای امسال (اول مهرماه 94) تا پایان هفته گذشته به 49 میلیمتر رسید و بارش های پاییزی هفته گذشته نیز در بیشتر نقاط کشور ادامه یافت و در طول یک هفته گذشته حدود 13 میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شد.

کد خبر : ۳۲۸۰۱۹