خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی. ان. جی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

40 درصد خودروها تا 10 سال آینده سی.ان.جی سوز می‌شوند/لزوم تعریف مشوق‌های مالی

دادرس گفت: ما در زمینه توسعه صنعت برق مشکل داریم و برای تامین برق به نسبت گاز از شاخص‌های عقبتری برخورداریم لذا توجیه اقتصادی این است که به سمت گاز طبیعی برویم.

اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی. ان. جی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه با ورود خودروهای هیبریدی و برقی جایگاه سی. ان. جی چگونه خواهد بود، گفت: آنچه مهم است ساختار هر کشوری با کشور دیگر فرق می‌کند بستر توسعه ما برای گاز با دیگر کشور‌ها متفاوت است.

وی افزود: در ایران باید به سمت گاز برویم چون بستر، ساختار‌ها، شبکه و همچنین تولید و منابع گاز پشتوانه سازی مخازن در بخش گاز موجود است بنابراین بهترین حالت این است که ما این صنعت را توسعه دهیم ضمن اینکه ما در زمینه توسعه صنعت برق مشکل داریم و برای تامین برق به نسبت گاز از شاخص‌های عقب‌تری برخورداریم بر این اساس توجیه اقتصادی این است که به سمت گاز طبیعی برویم.

دادرس درباره دلیل عدم استقبال بالا از سی. ان. جی در کشور گفت: باید در این زمینه بسته‌های حمایتی تعریف شود. بهترین حالت این است که آموزش، فرهنگسازی ومشوق‌های مالی برای استفاده از این سوخت فراگیر شود.

وی درباره سرعت پایین خودروهای گاز سوز که منجر به عدم مراجعه مردم به استفاده از این سوخت می‌شود، توضیح داد: این مشکل در خودروهای ملی پایه گازسوز برطرف شده و در خودروهای دوگانه سوز، ناوگان حمل ونقل عمومی و تاکسی‌ها هم تاثیری ندارد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی. ان. جی اظهار داشت: در خودروهای شخصی باید تغییرات تکنولوژیکی در موتور خودرو‌ها داده شود یعنی سبد خودروهای سی. ان. جی سوز از ۲۵ درصد به بالای ۳۵ تا ۴۰ درصد برسد یعنی ۳۵ تا ۴۰ درصد کل خودرو‌ها تا ۱۰ سال آینده به سمت گاز سوز شدن بروند.

کد خبر : ۳۲۷۴۸۸