خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از وضعیت اینترنت مسیر ایران تا کربلا؛

نارضایتی مردم از سرویس دهی اپراتورها در راهپیمایی اربعین

بسیاری از هموطنان با حضور در موکب خبرگزاری ایلنا از وضعیت اینترنت و سرویس دهی اپراتورهای ایرانی گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از اعزام هموطنان به کربلا اپراتور های ایرانی اعلام کردند که تمام مسیر را با وای فای رایگان پوشش خواهند داد و زائران ایرانی نگران وضعیت ارتباطی خود با اقوام و خانواده های خود نباشند اما با گذشت چند روز و حضور زائرین در مسیر کربلا خبری از اینترنت نیست و حتی گفته وزیر ارتباطات نیز مبنی بر رفع مشکلات محقق نشده است.

با این حال این سئوال در ذهن مخاطبان شکل گرفته است که چرا وقتی قرار به سرویس دهی مطلوب برای اینترنت وجود ندارد مسئولان وزارت ارتباطات و اپراتور ها خبر از پوشش کامل اینترنت می دهند؟ حال برای روشن شدن این مهم به لینک های خبری اپراتور ها که در سایت آنان نیز قرار گرفته است مراجعه می کنیم؛

 

همراه اول؛ "مسیر زائرین اربعین در عراق تحت پوشش wifi رایگان قرار گرفت"

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این اپراتور برای اولین بار، امسال علاوه بر سرویس رومینگ بین الملل در کشور عراق، ۹ محل پرترافیک نجف، کربلا و مسیر بین آنها را تحت پوشش رایگان wifi قرار داده است.

بر اساس این گزارش، نقاط تحت پوشش wifi همراه اول در کشور عراق، صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امیرالمؤمنین علی (ع)، خباطه در ۵۰۰ متری صحن حضرت فاطمه (س)، ۵ عمود مسیر نجف به کربلا، صحن عقیله مجاور حرم مطهر سیدالشهداء(ع) و بین الحرمین عنوان شده است.

زائرین همراه اولی در کشور عراق، برای استفاده از شبکه wifi رایگان لازم است فقط گوشی حاوی سیم کارت همراه اول را روشن کرده و سپس wifi گوشی خود را فعال کنند. پس از فعال شدن wifi، استفاده رایگان از «وب سایت همراه اول»، نرم افزارهای پیام رسان «ساینا»، «بیسفون» و «تلگرام» و شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو «اینستاگرام» امکانپذیر است.

زائرین حرم حسینی در صورتی که قصد مکالمه رایگان صوتی از طریق شبکه Wifi داشته باشند، می توانند با استفاده از نرم افزار ساینا با دیگر مشترکینی که این نرم افزار را نصب کرده باشند، بصورت رایگان تماس بگیرند.

همچنین این افراد می توانند با داشتن اعتبار ریالی در نرم افزار ساینا، با کلیه خطوط ثابت و تلفن همراه تماس صوتی برقرار کنند. همچنین برای استفاده از مکالمه، پیامک و اینترنت همراه ارزان قیمت سیم کارت های همراه اول در کشور عراق از طریق رومینگ بین الملل، تعرفه ویژه ای در نظر گرفته شده است که به زودی اعلام می شود.

این گزارش می افزاید: جهت رفاه حال زائرین، همراه اول سرشماره ۸۹۴۱ را در نظر گرفته که برای این افراد پس از ثبت نام، پیام های ضروری در خصوص اربعین، رومینگ و وای فای رایگان ارسال می شود.

طبق این گزارش، برای ارائه خدمات ارتباطی هر چه بهتر به زائرین اربعین حسینی، همراه اول در گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه و مهران، ظرفیت آنتن های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته به بیش از ۲ برابر افزایش داده و نیز قرار است در این گذرگاه ها، کارشناسانی زائرین را برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی در نظر گرفته شده راهنمایی کنند.

همچنین همراه اول در نظر دارد، با هدف دعوت عزاداران اربعین حسینی به ارسال آثار فیلم و عکس خود به منظور ثبت لحظه های پرشور مراسم عزاداری، یک دوره مسابقه عکاسی در اینستاگرام برگزار کند. علاقه مندان  همراه اولی می توانند عکس ها و فیلم های ۱۵ ثانیه ای مرتبط با اربعین را با «# همراه _ نینوا» در اینستاگرام بارگذاری کنند که پس از انتخاب آثار برتر، جوایز نفیسی به برندگان اهداء خواهد شد.

رایتل و طرح اربعین حسینی

رایتلی ها نیز در این خصوص اعلام کرده اند که رایتل در راستای خدمات افزون تر به زائرین محترم عتبات عالیات اقدام به ارایه خدمات رومینگ بین الملل در کشور عراق در ایام اربعین حسینی نموده است. با استفاده از این سرویس مردم می‌توانند از به صرفه ترین خدمات و تعرفه‌ها با بهترین کیفیت بهره‌مند شوند.

مردم می‌توانند یک عدد سیم‌کارت اعتباری رایتل را به قیمت همیشگی 20 هزار تومان (بدون احتساب مالیات) به‌همراه بسته آغازین رایگان خریداری نمایند و از خدمات تماس رومینگ بین الملل و بسته‌های ارتباطی بهره‌مند شوند.

 

ایرانسل و راه‌اندازی مرکزاختصاصی ارتباط‌ بامشتریان برای‌زائران اربعین

براساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، کارشناسان این مرکز تا پایان عزاداری‌های اربعین حسینی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به تماس‌های مشترکین ایرانسل هستند. برای ارتباط با مرکز ارتباط با مشتریان اختصاصی، زائران ایرانسلی می‌توانند در مدت اقامت خود در کشور عراق، با شماره ۰۰۹۸۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰ تماس گرفته و پرسش‌های خود را با کارشناسان این مرکز مطرح کنند و یا با نشانی ایمیل arbaein@mtnirancell.ir در ارتباط باشند.

همچنین نرم افزار «ایرانسل من» برای مدیریت حساب ایرانسلی، خرید شارژ و بسته اینترنت همراه، در کشور عراق نیز در دسترس زائران اربعین حسینی است. مشترکین ایرانسل می‌توانند این نرم‌افزار را برای سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و جاوا، از وب‌سایت ایرانسل و یا فروشگاه‌های نرم‌افزار موبایلی به صورت رایگان دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، ایرانسل امسال برای نخستین بار در گردهمایی عظیم اربعین حسینی، در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتورهای میزبان در کشور عراق، به طور دائم به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه، مکالمه و پیامک می‌پردازد. همچنین زائران ایرانسلی امسال نیز می‌توانند از تخفیف ویژه رومینگ ایرانسل تا پایان آذرماه بهره‌مند شوند.

 

تا این لحظه وضعیت ارائه اینترنت در خاک عراق مطلوب نیست و مردم خواهان رسیدگی و ارائه خدمات هستند چراکه زمان محدود است و زائرین در این روزها به سرویس دهی در خاک عراق نیاز دارند که تاکنون بی پاسخ مانده است.

گزارش : یاسمن خالقیان

کد خبر : ۳۲۶۰۲۵