خبرگزاری کار ایران

بازدید نمایندگان فائو و یونیدو از مزارع و گلخانه های جیرفت

نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران روز سه شنبه از مزارع و گلخانه های کشاورزی شهرستان جیرفت در استان کرمان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: جنوب استان کرمان یکی از مناطق مستعد تولید محصولات گلخانه ای در دنیاست که بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه ای را در کشور داراست.

منصور شریف افزود: این منطقه به لحاظ شرایط مساعد آب و هوایی و تابش نور خورشید در فصل زمستان که بیشتر نقاط کشور و دنیا در برف و سرما به سر می برند محصولات گلخانه ای خارج از فصل و محصولات جالیزی چون سیب زمینی و پیاز را تولید و روانه بازار می کند.

وی بیان کرد: جنوب کرمان با سطح زیر کشت بیش از یکهزار و 480 هکتار محصولات گلخانه ای و تولید 296 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای مانند توت فرنگی، انواع خیار سبز، فلفل، بادمجان و گوجه فرنگی توانسته در خارج از فصل بازار مصرف کشور را از محصولات خارجی بی نیاز کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: نمایندگان یونیدو و فائو برای ارائه راهکارهای جدید در زمینه سازه های گلخانه ای دنیا و تجهیزات جانبی به این منطقه سفر کردند و تجارب خود را در اختیار بخش کشاورزی و کشاورزان قرار می دهند.

وی اظهار کرد: در نشست های مختلف با کشاورزان، گلخانه داران و کارشناسان مربوط به این بخش مسائل روز صنعت گلخانه و روش های جدید کاشت مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

سرج ناکوزی نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و الکساندرو آمادیو نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران روز گذشته (دوشنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد جنوب کرمان شدند.

نشست توسعه تبادل علمی و فنی گلخانه ‎ای کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی جنوب کرمان با سازمان های فائو و یونیدو امروز سه شنبه در دومین روز سفر نمایندگان این سازمان ها به جنوب استان برگزار شد.

قرار است پیش نویس توافق نامه همکاری مشترک با محوریت انتقال تجارب و دانش فنی بین سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و سازمان های فائو و یونیدو تنظیم شود.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

این منطقه رتبه اول تولید محصولات گلخانه ای کشور را داراست.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت دارد و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

کد خبر : ۳۲۴۸۸۸