خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

همکاری ایران و هلند برای توسعه کشت متراکم گلخانه

سند همکاری های ایران و هلند در بخش های مختلف کشاورزی از جمله توسعه کشت گلخانه ای، افزایش بهره وری آب، فرآوری و عرضه به بازارهای مشترک توسط محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و «هنک کامپ» وزیر امور اقتصادی هلند به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای سند همکاری ایران و هلند بیان داشت: با توافقات برجام می توان همکاری های دو کشور را افزایش داد.

وی افزود: با توجه به سوابق دیرینه روابط میان ایران و هلند، انتظار می رود با امضای این سند همکاری کشاورزی، دامنه فعالیت ها و همکاری های دو کشور احیا و گسترش یابد.

حجتی تاکید کرد: ایران در منطقه شرایطی ویژه ای دارد و بر اساس شرایط دو کشور بستر مناسبی برای انتقال تکنولوژی آب، مبادله ژرم پلاسم(اصلاح نژاد دامی و گیاهی)، افزایش بهره وری تولید، فرآوری، بازاریابی و سایر تکنولوکژی های فنی وجود دارد.

وی افزود: هلند کشور توسعه یافته صنعتی است که در زمینه آب و خاک کشاورزی به خصوص کشت های متراکم گلخانه ای، تولید و صادرات گل آن آگاهی کافی داریم؛ بنابراین با توجه به ظرفیت ها، قابلیت ها و محدودیت های کشورمان، تلاش جدی در زمینه توسعه کشت متراکم گلخانه ای داریم که این به همکاری های مشترک بین دو کشور برمی گردد.

کد خبر : ۳۲۴۸۷۶