خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

یارانه ای از سوی دولت برای صادرات سیب زمینی پرداخت نشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: 1700 تن سیب زمینی که به دلیل فسادپذیری توسط دولت دفن شده است قابلیت تبدیل به خوراک دام داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس رجایی- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس- در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت:  نسبت به معدوم کردن سیب زمینی‌ها اعتراض داریم و به نظر می رسد که دولت در این رابطه کج سلیقگی صورت گرفته است، چراکه این میزان سیب زمینی می‌توانست خوراک دام شود.

بر اساس گفته های رجایی سیب زمینی معدوم شده تولید بهار بوده است و حتی ده درصد سهم کمیته امداد و ارگان‌های تحت پوشش نیز تحویل داده شده بود، اما قرار بود که مجوز خاص برای صادرات سیب زمینی داده شود تا از تولید محصولات داخلی حمایت شود، در حالی که این اقدام صورت نگرفت و از سوی دیگر، قرار بود که یارانه ای از سوی دولت برای صادرات سیب زمینی داده شود که پرداخت نشده است.

وی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اگر واردات برخی اقلام از جمله برنج آزاد می‌شود، باید مدیریت شده باشد تا تولید داخلی آسیب نبیند.

رجایی تاکید کرد: بر این اساس نظام تعرفه ای و موارد فنی که دولت در رابطه با واردات برنج تعریف کرده است، مورد حمایت مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به سرانه بالای مصرف برنج  در کشور بیان داشت: باید برای رسیدن به متوسط جهانی سرانه مصرف برنج برنامه ریزی کرد هر چند این موضوع مدیریت شده است اما به هرحال اصلاح تعرفه برنج اقدام مناسبی بود که از سوی دولت به منظور حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.

 

کد خبر : ۳۲۴۷۷۸