خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

بنیاد اجازه شهرک سازی غیرمجاز را ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۶۸۸

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان برای شهرک سازی در اراضی قطعه یک آزادراه تهران- شمال باید مسیر قانونی را طی کند،گفت:‌ ساخت و ساز در کشور قانون دارد و اگر بنیاد بخواهد از ساخت و ساز در اراضی آزادراه درآمدزایی کند ملزم به رعایت قوانین است.

پیروز حناچی،‌معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،اظهار کرد: فکر نمی کنم بنیاد مستضعفان برای درآمد زایی از اراضی آزادراه تهران-شمال، قصد شهرک سازی و ویلاسازی را نداشته باشد اما به طور قطع ساخت و سازها منوط به مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون ماده 5 خواهد بود.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز در کشور قانون دارد و بنیاد مستضعفان هم اگر قصد شهرک سازی داشته باشد  به طور قطع باید مسیر قانونی آن را طی کند و اجازه شهرک سازی بدون مجوز را نمی دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ویلاسازی های گسترده توسط دستگاه های دولتی در سواحل شمال کشور اظهار کرد:دستگاه های دولتی هم اگر نسبت به ویلاسازی های غیر مجاز اقدام کنند باید با این مجموعه ها و نهادها برخورد قانونی صورت گیرد.

حناچی تاکید کرد: ساخت و ساز در داخل محدوده، حریم و خارج از حریم ضابطه ای دارد و هر پروژه ای خارج از چارچوب این ضوابط ساخته شود یعنی غیر قانونی ساخته شده است.

معاون معماری و شهرسازی گفت:ممکن است در قالب طرح های هادی روستایی هم چنین اتفاقاتی رخ دهد و اگر این ساخت و سازها خارج از قاعده باشند باید با آن برخورد شود که در طول دو سال گذشته هم وزارت راه و شهرسازی برخوردهای جدی در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز