خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در ایران در زمینه آب بدون درآمد

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ژاپن برای کاهش آب بدون درآمد در ایران بیش از یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به‌گزارش ایلنا، حمیدرضا تشیعی در حاشیه گردهمایی پروژه ملی ظرفیت‌سازی مدیران بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب با بهره‌گیری از فناوری‌های کشور ژاپن که در تالار آبگینه شرکت آبفای استان تهران برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح با هماهنگی مرکز همکاری‌های خاورمیانه‌ای ژاپن و توسط جایکا انجام می‌شود و شهر خوانسار در استان اصفهان برای اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد انتخاب شده است.

وی ادامه داد: شاخص آب بدون درآمد شهر خوانسار که بیشترین مقدار این آب را دارد (شامل مجموعه هدررفت فیزیکی و غیرفیزیکی آب) معادل 60 درصد است که با اجرای این طرح آب بدون درآمد این شهر به 15 تا 17 درصد کاهش خواهد یافت.

وی اجرای طرح کاهش آب بدون درآمد با همکاری ژاپن را نمونه‌ای بی‌نظیر در دنیا اعلام و تصریح کرد: متوسط آب بدون درآمد در کشور ما 26 درصد است که 14 درصد آن آبی است که از لوله‌ها هدر می‌رود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تجربه بسیار مهم ژاپن در کاهش آب بدون درآمد از 80 درصد پس از جنگ جهانی دوم به 4 درصد درحال حاضر گفت: این طرح با اعلام آمادگی ژاپنی‌ها و شرکت‌های خصوصی این کشور و با همکاری شرکت های خصوصی داخلی اجرا می شود.

تشیعی با بیان اینکه برای استفاده از فناوری‌ها، علم و دانش ژاپن، پنج گروه تخصصی از ایران به آن کشور اعزام شده است، افزود: هزینه این سفرها از جانب ژاپن پرداخت شده که 5 میلیارد تومان در هزینه‌های ما صرفه‌جویی کرده است.

کد خبر : ۳۲۴۳۸۹