خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی آمار در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

نرخ رشد اقتصادی 6 ماهه نخست امسال 1 درصد بود / رشد بخش صنعت، منفی 1.1 درصد

رشد اقتصادی 6 ماهه نخست امسال 1 درصد بود. رشد بخش صنعت، در 6 ماهه نخست امسال منفی 1.1 درصد بود. رشد بخش کشاورزی 5.7 درصد و رشد بخش خدمات نیز 0.9 درصد بود.

رئیس مرکز ملی آمار، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص رشد اقتصادی 6 ماهه نخست امسال گفت: رشد اقتصادی 6 ماهه نخست امسال 1 درصد بود.

عادل آذر اظهار داشت: رشد بخش صنعت، در 6 ماهه نخست امسال منفی 1.1 درصد بود، رشد بخش کشاورزی 5.7 درصد بود، رشد بخش خدمات نیز 0.9 درصد بود و در مجموع اقتصاد ایران در 6 ماهه نخست امسال 1 درصد رشد داشت.

وی در خصوص جزئیات بیشتر گزارش رشد اقتصادی گفت: ما جزئیات بیشتر را در گزارش نهایی تفصیلی سالانه منتشر می‌کنیم. در سنوات گذشته نیز جزئیات در گزارش سالانه منتشر می‌شد. اما این بار به دلیل حساسیت و شرایط خاصی که بود و عدد‌های مختلفی که تخمین زده می‌شد و مردم نیز  سردرگم شده بودند، دولت تکلیف کرد که ما گزارش وضعیت رشد اقتصادی 6 ماهه را حداقل در سطح کلیات و عدد رشد اقتصادی، اعلام کنیم که شرایط اقتصادی، مقداری روشن شود.

وی افزود: با اعدادی که اعلام شد، کاربران و کسانی که دغدغه تحلیل اوضاع اقتصادی را دارند، حداقل چند عدد آماری کلیدی را در اختیار دارند. یعنی الان می دانند که رکود در بخش صنعت چگونه است. حوزه کشاورزی چگونه است. بخش خدمات چگونه است و وضعیت رشد اقتصادی در کل چه وضعی دارد. انشاالله تفصیل این آمار طبق استاندارد تعریف شده مرکز آمار و استاندارد بین‌المللی در پایان سال اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۲۸۷۲