خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:

تمام دیدارهای اقتصادی به دلیل انفجار های پاریس لغو شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۲۳

در نشست ششم اتاق بازرگانی ایران رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دیدار رئیس پارلمان اروپا از ایران گفت: آ‌قای شولتز در این دیدار گفتند تمام هیات‌های تجاری که به ایران سفر کرده‌اند بر این امر متفق‌القول بودند که ایران آماده دریافت تکنولوژی و ماشین‌آلات به روز است و این کشور می‌تواند سکوی خوبی برای شرکت‌های اروپایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن جلال‌پور با اشاره به سفری که قرار بود اعضای اتاق بازرگانی ایران به ایتالیا به همراه رئیس‌جمهور داشته باشند گفت: مهمترین اهداف ما به  عنوان نمایندگان بخش خصوصی از این سفر به سه مورد خلاصه می‌شود. یک ارتقای جایگاه بخش خصوصی ایران در بین کشورهای اروپایی،دوم ارتقای اتاق و اعضای اتاق بازرگانی در نگاه رئیس‌جمهور و هیات دولت ، سوم بیشترین بهره‌وری برای فعالان اقتصادی که می‌توانستند در این سفر حضور پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ما ترتیب ملاقات‌های رو در رو را با فعالین اقتصادی ایتالیا و فرانسه انجام داده بودیم و برنامه گسترده‌ای برای این دیدارها تدارک دیده بودیم که متاسفانه با وجود اتفاقات تروریستی پاریس لغو شد.

وی در خصوص بسته رشد اقتصادی گفت: در این بسته برخی از مطالبات و پیشنهادهای اتاق ایران دیده شده است که برخی از آنها شامل کاهش سپرده بانک‌ها در نزد بانک مرکزی ، تامین سود بخش از واحدهای تولیدی است و امیدواریم در آینده کاهش نرخ سود بانکی نیز به این بسته اضافه شود.

وی در خصوص کنفرانس رونمایی از قراردادهای جدید نفتی و گازی گفت: امیدواریم در این کنفرانس که دو هفته آینده تشکیل می‌شود برای اولین بار  بخش خصوصی نیز در آن حضور داشته باشد تا بتوانیم از ظرفیت این بخش در آنجا نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز