خبرگزاری کار ایران

با حضور چهره های علمی و اجرایی صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی»

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۷۴

در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از کتاب بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی رونمایی شد.

کتاب «بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی» با حضور تنی چند از چهره های علمی و اجرایی کشور در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از کتاب بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی رونمایی شد.

در این مراسم دکتر رحمت الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران، آیت الله سید محمد باقر خرازی دبیر کل حزب الله ایران ، دکتر محمد تقی تقوی فرد استادیار دانشگاه علامه طباطبایی،دکتر مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و تنی چند از محققین و اصحاب رسانه حضور داشتند.

طباطبایی در این مراسم با تاکید بر اینکه کتاب بانکداری اجتماعی یکی از معدود کتاب های تالیفی در ایران است که به موضوع مسئولیت های اجتماعی نظام بانکی پرداخته است، گفت: از سوی دیگر سعی شده تا در این کتاب با توجه به رشد پرشتاب شهرنشینی  وظایف سیستم بانکی برای رفع آسیب های اجتماعی در حوزه شهری مد نظر قرار گیرد.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بانکداری اجتماعی را نوع خاصی از بانکداری عدالت محور تعریف نمود که هم دغدغه فقر دارد و هم به توسعه می اندیشد و علاوه بر منفعت مالی، مردم، مشارکت مردمی بخصوص اقشار کم درآمد و همچنین محیط زیست و عناصر آسیب پذیر طبیعت را در نظر قرار می دهد.

وی سرمایه گذاری بانکها در پروژه های شهری که نفع همگانی دارد و مشارکت اجتماعی را می طلبد و در عین حال بر پاشنه عدالت زیست محیطی و احترام به اکوسیستم های طبیعی می چرخد را فصل مشترک بانکداری  اجتماعی و اقتصاد شهری دانست و افزود: این رویکرد که راهی به سوی توسعه پایدار شهری است، قبل از هر چیز نیازمند آموزش نیرو انسانی در راستای تئوریزه کردن اندیشه شهر پایدار است.

محمدتقی تقوی فرد عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کتاب بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی اثری علمی و کاربردی در عرصه دانشگاهی و اجرایی است، افزود: با توجه به محتوای غنی، این کتاب می تواند به عنوان یک منبع درسی ارزشمند در سیستم آموزشی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است کتاب بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی تالیف دکتر حسین محمدپور زرندی و سید محسن طباطبایی مزدآبادی است که تحت نظر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران تالیف شده است. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری نیز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات توانست در دو شاخص جزو رسانه های برتر قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز