خبرگزاری کار ایران

سیف در نمایشگاه بین المللی مطبوعات:

بابک زنجانی در مورد حساب بانکی‌اش دروغ گفته است/ادعای 22 میلیارد دلاری بابک زنجانی هیچ مبنایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۰۸۲

سیف در مورد موسسات غیرمجاز مانند میزان گفت:بانک مرکزی از این موسسات حمایت نمی‌کند و هموطنان سپرده‌های خود را باید در جایی بگذارند که ریسک قابل قبول داشته باشد و دارای مجوز از بانک مرکزی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در یک نشست خبری که در خصوص ارائه تسهیلات 60 میلیونی مسکن  اظهار داشت: بانک‌ها متناسب با منابع خود تسهیلات ارائه می‌دهند و این تسهیلات باید در چارچوب دستورالعمل باشد.

وی افزود: با تدابیری که بانک مرکزی در خصوص گشایش اعتبارها برای خروج از تنگای مالی در نظر گرفته ممکن است سقف موردی بالا برود و تعداد آن محدودتر شود.

وی در مورد اعلام حساب بانکی بابک زنجانی و اینکه چرا پول‌ها به این حساب واریز نشده گفت: متاسفانه ایشان دروغ‌های بزرگی را گفته است و به هیچ وجه علامتی از صحت در آنها به چشم نمی‌خورد و زنجانی تنها به دنبال بهانه‌گیری برای حساب‌های رسمی بانک مرکزی است که هیچ کدام قابلیت تحقق ندارد و از ریشه دروغ است.

سیف با اشاره به سود 18 درصدی بانک‌ها گفت: این موضوع را باید مد نظر داشت که اقتصاد نیاز به ثبات و آرامش دارد و در این میان آخرین مرکز تصمیم‌گیری شورای پول و اعتبار است.

وی ادامه داد: زمانی که این مساله به نتیجه برسد شورای پول و اعتبار آن را مطرح خواهد کرد  و به دلیل اینکه در این زمینه حساسیت زیاد است  در صورت تایید بلافاصله اعلام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد پرداخت وام 25 میلیون تومانی به خودروسازان و اینکه آیا این موضوع در شرایط رکود کنونی به صلاح بوده است یا خیر گفت: مسلما خودروسازان معوقاتی دارند که خود آنها باید آن را پیگیری کنند اما در طرح خروج از رکود و برای تحرک در اقتصاد ما نیاز به یک دوره گذار داشتیم و این انتظار برای جامعه به وجود آمد که در طرحی کوتاه مدت و برای شش ماه تحرک در اقتصاد ایجاد شود.

وی گفت: بسیاری  از مشاغل و صنایع وابسته به صنعت خودرو هستند و یک واحد تولیدی خودرو زنجیره‌ای از تولیدات را به خود متصل کرده است.

وی با بیان اینکه اشتغال برای کشور مهم است گفت: مسلما این حرکت مثبت بوده و در اقتصاد چرخش به وجود خواهد آمد.

سیف گفت: واردات خودرو با تعرفه‌های بالا سنگین بوده و ما در رابطه با صنعت داخل حساسیت داریم.

سیف در مورد آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده افزود: مرحله اجرایی برجام هنوز نرسیده است و هر ماه یک بخش از منابع مالی آزاد خواهد شد و پس از اجرای برجام کل منابع بلوکه شده آزاد می‌شود و با جهت‌گیری مناسب تزریق خواهد شد البته این مبلغ ثابت نیست.

وی با اشاره به این مبلغ تصریح کرد: رقمی که در حال حاضر مطرح است بین 23 تا 24 میلیارد دلار برآورد می‌شود که رقم 5 تا 6 میلیارد دلار آن برای دولت به موقع آ‌زاد خواهد شد.

وی در مورد موسسات غیرمجاز مانند میزان گفت:بانک مرکزی از این موسسات حمایت نمی‌کند و هموطنان سپرده‌های خود را باید در جایی بگذارند که ریسک قابل قبول داشته باشد و دارای مجوز از بانک مرکزی باشد.

سیف گفت: متاسفانه پیش از این برخی از این موسسات مجوزهایی از نیروی انتظامی گرفته بودند.

سیف در خاتمه ادعای دارایی 22 میلیارد دلاری بابک زنجانی را تکذیب کرد و گفت: این رقم هیچ مبنای قانونی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز