خبرگزاری کار ایران

صالح‌آبادی:

برنامه بانک توسعه صادرات برای فاینانس پروژه‌های خارج از کشور/ برنامه‌ریزی برای تاسیس بانک ایرانی در قاره افریقا

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۱۴

در حوزه بانک علاوه بر گارگزاری، صدور ضمانت‌نامه ارزی و دریافت خطوط اعتباری نیز جزو برنامه‌های ما قرار دارد که آنجا دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صالح‌آبادی رئیس بانک توسعه صادرات  در همایش معرفی برنامه‌ها و فرصت‌های همکاری اقتصادی و تجاری ایران و افریقا با اشاره به اینکه توسعه صادرات،  بانک تخصصی است که نقش حمایت از صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی را دارد گفت: هدف این بانک کمک به گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها است.

وی افزود: در حال حاضر 80 درصد منابع این بانک ارزی و 20 درصد نیز ریالی است.

صالح‌آبادی با بیان اینکه در سال‌های تحریم با توجه به ماهیت این بانک با محدودیت‌هایی مواجه بوده است ابراز امیدواری کرد: با لغو تحریم‌ها روابط کارگزاری بانکی با کشورهای دیگر  و از جمله کشورهای افریقایی برقرار شود.

وی از سفرای کشورهای افریقایی خواست که نسبت به برقراری روابط کارگزاری بانکی بین ایران و کشور متبوعشان اقدام کنند چرا که یکی از بسترهای لازم جهت توسعه روابط است.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: ما ‌آمادگی داریم که با بانک‌های افریقایی روابط برقرار شده چرا که باعث کمک به واردات و صادرات خدمات فنی و مهندسی خواهد شد.

رئیس بانک توسعه صادرات یادآور شد:  در حوزه بانک علاوه بر گارگزاری، صدور ضمانت‌نامه ارزی  و دریافت خطوط اعتباری نیز جزو برنامه‌های ما قرار دارد که آنجا دنبال می‌کنیم.

وی همچنین گفت: یکی از کارهای این بانک قالب اعتبار خریدار است که پروژه‌ها با فاینانس این بانک انجام می‌شود لذا امیدواریم بعد از لغو تحریم‌ها با توافق صندوق توسعه بتوانیم از امکانات این صندوق استفاده کرده و پروژه‌های خارج از کشور را فاینانس کنیم.

صالح‌آبادی اظهار داشت: ایجاد شعب بانک‌های ایرانی  در آفریقا نیز جزو مواردی است که سفرا باید بستر لازم را برای ایجاد این بانک‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز